۰
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸

آغاز مشارکت گازی ایران-آلمان

یک مقام مسئول با تشریح جزئیات قرارداد جدید گازی ایران-آلمان، گفت: با مشارکت ژرمن‌ها و اعمال تغییرات جدید فنی و عملیاتی، ایران صاحب ایمن ترین صنعت گاز جهان خواهد شد.
یک مقام مسئول با تشریح جزئیات قرارداد جدید گازی ایران-آلمان، گفت: با مشارکت ژرمن‌ها و اعمال تغییرات جدید فنی و عملیاتی، ایران صاحب ایمن ترین صنعت گاز جهان خواهد شد.

محمدرضا یوسفی پور در گفتگو با مهر درباره جزئیات امضای قرارداد جدید گازی با شرکت IBS آلمان، گفت: در طول یک سال گذشته تاکنون مذاکرات متعددی با شرکت‌هایی از فرانسه، آلمان، استرالیا، انگلیس انجام گرفت.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه مهمترین محور این مذاکرات امضای قراردادی به منظور افزایش ایمنی در سطح تاسیسات صنعت گاز ایران بوده است، تصریح کرد: پس از ماه‌ها مذاکره در نهایت پیشنهاد ارائه شده از سوی شرکت آلمانی نسبت به سایر پیشنهادها از کیفیت بالاتری برخوردار بود و در نهایت تفاهم نامه ای با شرکت IBS آلمان امضا شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه براساس توافق انجام شده با شرکت آلمانی باید در مدت زمان سه سال و با اجرای یک طرح سه مرحله‌ای طرح جامع بهداشت، ایمنی و محیط زیست در سطح صنعت گاز کشور اجرایی شود، اظهار داشت: به عبارت دیگر، با اجرای کامل این قرارداد توسط شرکت آلمانی باید نرخ حوادث فیزیکی و جانی در صنعت گاز ایران به حداقل کاهش یابد.

وی با یادآوری اینکه IBS آلمان تاکنون طرح‌های مشابهی را در کشورهای اروپایی همچون سوییس اجرایی کرده است، بیان کرد: این شرکت اروپایی همچنین تاکنون در کشورهای خاورمیانه و خاور دور فعالیت‌های مشابهی داشته و با فرهنگ مردم شرق جهان آشنایی کامل دارد.

یوسفی پور با یادآوری اینکه هم اکنون نرخ حوادث در سطح صنعت گاز ایران در مقایسه با کشورهای گازخیز جهان استاندارد و قابل قبول است، اظهارداشت: با این وجود هدف از مشارکت با این شرکت آلمانی ترویج و توسعه فرهنگ و رفتارهای ایمنی در صنعت گاز کشور است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز با بیان اینکه براساس توافق انجام شده شرکت آلمانی تا یک ماه آینده باید پیشنهاد جامع فنی و قیمتی خود را ارائه کند، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پیش از پایان سال، قرارداد نهایی بین شرکت گاز ایران و شرکت IBS آلمان امضا شود.

این مقام مسئول درباره ارزش قراردادی گازی با شرکت آلمانی، توضیح داد: آلمانی‌ها پیش از بازدید از تاسیسات گاز کشور قیمت بالایی را ارائه کرده بود ولی پس از اینکه از تاسیسات داخل کشور بازدید کردند، تغییر نگرش جدی داشتند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در مجموع برای مدت سه سال و ارائه آموزش حدود ۱۰۰ نفر از کارشناسان صنعت گاز کشور، قیمت قرارداد حدود چهار تا پنج میلیارد تومان برآورد می شود.

یوسفی پور با بیان اینکه در صورت درخواست شرکت آلمانی امکان انجام تغییرات فنی و اصلاحات عملیاتی در صنایع گاز ایران به منظور افزایش ضریب ایمنی وجود دارد، تاکید کرد: قصد داریم صنعت گاز ایران را به ایمن ترین صنعت گاز جهان تبدیل کنیم و با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در صنایع گاز رقابت داشته باشیم.

 
کد مطلب: 53483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *