۱
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۳
دبیر کل حزب مردم سالاری در رفسنجان:

انتخابات باید حزبی شود

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه کشور باید به سوی حزبی شدن برود، گفت: انتخابات باید حزبی شود، چه بخواهیم چه نخواهیم. مادامی که جمهوریت هست یعنی انتخابات، و وقتی که انتخابات هست رقابت وجود دارد و برای رقابت نیز حزب باید تشکیل شود و انتخابات بدون حزب را نمی‌توان برگزار کرد، زیرا الفبای هر انتخاباتی وجود حزب است.
انتخابات باید حزبی شود

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه کشور باید به سوی حزبی شدن برود، گفت: انتخابات باید حزبی شود، چه بخواهیم چه نخواهیم. مادامی که جمهوریت هست یعنی انتخابات، و وقتی که انتخابات هست رقابت وجود دارد و برای رقابت نیز حزب باید تشکیل شود و انتخابات بدون حزب را نمی‌توان برگزار کرد، زیرا الفبای هر انتخاباتی وجود حزب است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "مصطفی کواکبیان" شامگاه سه‌شنبه در جمع تعدادی از اصلاح‌طلبان در منزل حجت الاسلام «علی هاشمیان» فرزند امام جمعه فقید رفسنجان با گرامیداشت یاد شهدا و آیت‌الله هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان اظهار کرد: سال 67 رابط نخست وزیر وقت با ائمه جمعه بودم و به رفسنجان آمدم.

 

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: امیدواریم رهروان خوبی برای سالار شهیدان باشیم، این روزها مردم عشق زاید الوصفی نسبت به این امام همام از خود نشان می‌دهند.

 

کواکبیان یادآور شد: تخمین زده اند که امسال نزدیک 20 میلیون نفر از نجف تا کربلا را با پای پیاده طی خواهند کرد و عشق خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) نشان خواهند داد که از ایران 2 میلیون نفر در این برنامه شرکت دارند.

 

وی با بیان اینکه خون امام حسین (ع) در دل و جان مردم جوشش دارد و حماسه حسینی هرگز سرد شدنی نیست، تصریح کرد: عشق و ارادت مردم به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تمام نمی‌شود. حرف بی ربطی است که برخی سایت ها نوشته اند خرج کردن برای امام حسین (ع) و عزاداری ها بی فایده است و باید پول این عزاداری در راه ازدواج جوانان خرج شود این بحث ها جداست.

 

کواکبیان بیان کرد: اگر راست می گویید یک ذره از اختلاس‌ها را برای ازدواج بگذارید چرا از امام حسین (ع) برای این کار کنار بگذاریم؟ مردم عاشق امام حسین (ع) هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما حتی ارامنه هم نذر می کنند، برخی در تضعیف امامت گام برمی دارند لذا اصل عزاداری را کسی نمی تواند زیر سوال ببرد. این افراد که این حرف‌ها را می‌زنند، می‌خواهند روشنفکری خود را برسانند.

 

کواکبیان با بیان اینکه شهدای کربلا

در مورد شهید بهشتی یادمان نرفته که چه ناسزاها و تهمت‌هایی به او زدند و حرف و حدیث‌هایی برای او ساختند، از زندگی اشرافی و غذاهای آن‌چنانی که از کجا برایش سرو می‌شود که امام راحل(ره) در این رابطه فرمودند « مظلومیت بهشتی سخت‌تر از شهادت او بود»
همچنان درخشش دارند و حق در تاریخ ماندگار شده و باطل از بین رفته است، بیان کرد: کاری که حضرت زینب (س) بعد از حادثه کربلا انجام داد کمتر از شهدا نبود.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که در مسیر پیاده‌روی موکب ایجاد کردند و از زائران پذیرایی می‌کنند شاید طی سال دسترنج سالانه خود را به‌صورت نذری به مردم می‌دهند.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این که شش جلد کتاب در مورد ولایت فقیه نوشته است، عنوان کرد: در مورد شهید بهشتی یادمان نرفته که چه ناسزاها و تهمت‌هایی به او زدند و حرف و حدیث‌هایی برای او ساختند، از زندگی اشرافی و غذاهای آن‌چنانی که از کجا برایش سرو می‌شود که امام راحل(ره) در این رابطه فرمودند « مظلومیت بهشتی سخت‌تر از شهادت او بود».

 

کواکبیان ادامه داد: سال 58 آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدای اولین دوره مجلس بود و من مسئول دفتر حزب جمهوی اسلامی در سمنان بودم ما تابع بهشتی بودیم اما می گفتند اموالشان از کجا آمده است.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه گفت: هدف از ایجاد حزب مردم سالاری دفاع از ارزش های انقلاب بود و نه قدرت، بلکه معتقدیم راه حق هیچگاه فراموش نخواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت همراه با هم حرکت می‌کند، عنوان داشت: اما عده‌ای پشت سر اسلام سنگر می‌گیرند که به جمهوریت ضربه بزنند، عده‌ای هم برعکس که به نظر ما هر دو اشتباه می‌کنند، باید طبق حرفی که امام (ره) زدند، یعنی جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر حرکت کنند لذا حزب مردم سالاری با این اعتقادات پایه ریزی شده است.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: جمهوریت و اسلامیت نظام را با هم می دانیم و هر کدام از هم جدا شوند از هدف اصلی دور می شویم.

 

کواکبیان اظهار داشت: در بهمن ماه چهاردهمین کنگره خود را برگزار می کنیم و اکنون در 31 استان کشور شورای اجرایی و دفتر فعال حزب را داریم و برای بیش از 220 شهر در ایران حکم برای دبیران احزاب صادر کرده ایم.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به برنامه‌های خود در سفر به استان

ده‌ای پشت سر اسلام سنگر می‌گیرند که به جمهوریت ضربه بزنند، عده‌ای هم برعکس که به نظر ما هر دو اشتباه می‌کنند، باید طبق حرفی که امام (ره) زدند، یعنی جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر حرکت کنند لذا حزب مردم سالاری با این اعتقادات پایه ریزی شده است
کرمان، گفت: در این سفر دفاتر حزب مردم‌سالاری در رفسنجان، زرند و جیرفت افتتاح و جلسه شورای مرکزی دانشگاه علامه جعفری نیز برگزار خواهد شد.

 

این فعال اصلاح طلب با بیان این مطلب که کشور ما باید حزبی شود، تصریح کرد: انتخابات باید حزبی شود، چه بخواهیم چه نخواهیم. مادامی که جمهوریت هست یعنی انتخابات، موقعی که انتخابات هست رقابت وجود دارد و برای رقابت نیز حزب باید تشکیل شود و انتخابات بدون حزب را نمی توان برگزار کرد، الفبای هر انتخاباتی وجود حزب است.

 

کواکبیان گفت: نماینده در شهر چراغ راهنمای چپ را می‌زند اما وارد مجلس که می‌شود 180 درجه به راست می‌پیچد اما اگر حزب باشد باید جوابگو باشد و حرکات زیگزاگی انجام ندهد.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری، انتخابات کشور عراق را مثال زد و بیان کرد: از سر کنجکاوی دیدم هر یک از رأی‌دهنده‌ها یک شماره می‌نویسند و در صندوق می‌اندازند، این شماره فهرست بود و هر فهرست که رأی بیشتری بیاورد، انتخاب می‌شود، کافی است که فقط حزب را بشناسید.

 

کواکبیان ادامه داد: قانون می‌گوید احزاب با مجوز می‌توانند اجتماع داشته باشند برای اجتماعات روباز مجوز نمی‌دهید، رهبر از سیاست‌های کلی حفظ محیط زیست فرمودند اگر کسی محیط زیست را تخریب کند جرم‌انگاری است حالا اگر کسی محیط زیست سیاسی را تخریب کند چه باید کرد؟ باید جرم سیاسی تلقی شود.

 

وی با بیان اینکه سیاست های نظارت جمعی ما کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر فقط به موضوع حجاب می پردازیم در حالی که امر به معروف و نهی از منکر یعنی ضعیف ترین فرد گردن قوی ترین فرد را در اجتماع به دلیل ناهنجاری و رعایت نکردن قانون بگیرد.

 

کواکبیان تصریح کرد: اینقدر که برخی هموطنان ما روی برنامه فیتیله‌ها حساسیت داشتند اگر ما یک صدم روی اختلاس‌ها حساس بودیم بابک زنجانی‌ها پیدا نمی‌شدند، شوخی نیست، 11 هزار میلیارد تومان دست این آقا بوده است.

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری، اظهار کرد: بی انضباطی‌های مهم در دولت احمدی‌نژاد صورت گرفت که بخشی از آن مال مردم است و بخشی

امام خمینی (ره) در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی جمله ای را ذکر کردند و فرمودند تا زمانی که شما آقایان هاشمی رفسنجانی و رهبری با هم باشید هیچ گزندی به انقلاب نخواهد رسید اما واقعا ببینید چه بی حرمتی‌ها و ناسزاهایی که علیه آقای هاشمی رفسنجانی گفته می‌شود
هم مال این است که حزب نداریم که شاخک‌ها را حساس کند، دولت‌ها زیاد توجه نمی‌کنند و احزاب کارشان به سختی پیش می‌رود.

 

کواکبیان شعبه حزب مردم‌سالاری استان کرمان را از جمله فعال‌ترین شعبه ها در کشور دانست و گفت: دفتر حزب مردم‌سالاری رفسنجان هفتمین دفتر فرعی در استان کرمان است و در مقایسه با سایر استان‌ها رقم خوبی است.

 

وی گفت: مشی ما اعتدال است و سال 88 با شریعتمداری در مناظره چهار بار گفتم تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات، اعتدال است.

 

کواکبیان گفت: در دو سال گذشته تلاش کردیم و خانه احزاب راه افتاد، سال 79 برای تشکیل هیأت موسس تلاش کردیم و یک بار هم امسال بوده و سیستمی در اساسنامه متشکل از هفت اصولگرا، هفت اصلاح طلب و هفت حزب راه انداختیم، اصلاح طلبان موافق بودند ولی اصولگرایان گفتند که برای ریاست هر گروه هفت نفره باید قرعه کشی شود.

 

وی تصریح کرد: از آنجا که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی بودند و بالاترین تفکر را دارد شما باید در رفسنجان حزب منسجم و خوبی داشته باشید.

 

این فعال اصلاح طلب گفت: امام خمینی (ره) در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی جمله ای را ذکر کردند و فرمودند تا زمانی که شما آقایان هاشمی رفسنجانی و رهبری با هم باشید هیچ گزندی به انقلاب نخواهد رسید اما واقعا ببینید چه بی حرمتی‌ها و ناسزاهایی که علیه آقای هاشمی رفسنجانی گفته می‌شود.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: اصلاح طلب یعنی نظام را قبول داریم و می‌خواهیم اشکالات را رفع کنیم، لذا می‌توان مشکلات را برای مردم توضیح داد و حق مطالبه‌گری را در آنها تقویت کرد و اگر اصلاح طلبان اکثریت آرا را به دست بیاورند می‌توانند کاری را بدرستی پیش ببرند.

 

این فعال اصلاح طلب استفاده ابزاری را از جوانان، دانشجویان و ... را برای انتخابات نادرست خواند و خاطر نشان کرد: باید همت کنیم اصلاح طلبان اکثریت آرا را به دست بگیرند و حالتی باشد که تندروی نباشد، امیدواریم ما به عنوان حزب مردم سالاری مطالبه گر فریاد مظلومیت مظلومان در جنبه سیاسی و قضایی باشیم.

کد مطلب: 53658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *