۰
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۰
جديدترين نظرسنجي نشان داد:

حمايت مردم آلمان از جدايي يونان از يورو

نتايج يك نظرسنجي كه به تازگي منتشر شده، نشان داد تنها يك چهارم از مردم آلمان موافق ماندن يونان در منطقه يورو يا كمك بيشتر به آن از سوي كشورهاي ديگر هستند.
 آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان، براي موافقت يا مخالفت با دادن مهلت يا پول بيشتر به يونان براي پيشبرد برنامه اصلاحات توافق شده در بسته كمك مالي ۱۷۴ ميليارد يورويي اين كشور، بر سر دوراهي مانده است.

نظر مردم آلمان در نظرسنجي انجام گرفته توسط فايننشيال تايمز و هريس، در تضاد با مردم ايتاليا و اسپانيا است كه تمايل چنداني براي جدايي يونان از منطقه يورو نشان ندادند.

بر اساس گزارش رويترز، نتايج اين نظرسنجي كه از هزار نفر در آلمان، ايتاليا، اسپانيا، فرانسه و انگليس انجام گرفت، نشان داد تنها ۲۶ درصد از آلماني‌ها در مقايسه با ۷۷ درصد از ايتاليايي‌ها و ۵۷ درصد از اسپانيايي‌ها، بر اين باورند كه يونان وامهاي كمكي را باز پرداخت خواهد كرد.

حدود نيمي از آلماني‌هاي شركت‌كننده در اين نظرسنجي تصور نمي‌كردند يونان هرگز بتواند اصلاحات كافي در اقتصاد خود صورت دهد تا نيازي به مساعدت بين المللي نداشته باشد.

در حاليكه ۸۸ درصد از ايتاليايي‌ها و ۷۰ درصد از اسپانيايي‌ها تا اندازه‌اي به موفقيت آميز بودن اصلاحات آتن اعتماد داشتند.

با وجود اختلاف‌نظر در مورد يونان، مردم چهار كشور منطقه يورو نسبت به اينكه رهبرانشان مي‌توانند مشكلات حاصل از بحران بدهي را حل كنند، خوش بين بودند اما ۴۴ درصد از انگليسي‌هاي نظرسنجي شونده گفتند به اينكه سياست گذاران بتوانند پاسخگوي بحران باشند، اصلا اعتمادي ندارند.
کد مطلب: 5443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *