۰
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۶

جلسه ویژه برای تعیین تکلیف فاز دوم هدفمندی‌

وزیر نیرو از تشکیل کارگروه ویژه مشترک دولت و مجلس برای تعیین تکلیف فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها خبر داد و گفت: مجلس و دولت به دنبال راهکار اجرایی گام دوم هدفمندی یارانه ها هستند.
 مجید نامجو در حاشیه آغاز به کار هشتمین اجلاس شورای حکام منطقه ای مدیریت آب شهری به خبرنگاران گفت: به دلیل متفاوت بودن دیدگاه دولت و مجلس برای هدفمندی‌ یارانه‌ها کارگروهی ویژه برای تعیین تکلیف فاز دوم هدفمندی یارانه ها تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که در دولت برای هدفمندی یارانه ها برگزار شد، مقرر گردید دولت و مجلس دیدگاه‌های خود را برای اجرای گام دوم هدفمندی در سال ۹۱ به هم نزدیک کنند و به تفاهم برسند.

نامجو با بیان اینکه به محض اینکه این کارگروه به این جمع بندی برسند، گام دوم می‌تواند اجرا شود، تاکید کرد: اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها شرایط خاص خود را دارد و باید شرایط بین‌المللی، شرایط داخلی کشور و هم شرایط آستانه تحمل مردم برای چنین رویدادی سنجیده شود.

به گفته وی، برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند تفاهم همه جانبه همانند مرحله اول هستیم زیرا بدون فضای تفاهم امکان اجرای گام دوم نیست.

نامجو در پاسخ به این سوال که دلیل عدم اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها از ابتدای سال جاری چیست گفت: عدم اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها از ابتدای سال جاری به دلیل تغییرات صورت گرفته در لایحه دولت است.

وی اضافه کرد: مجلس تمایل دارد که گام دوم هدفمندی در سال جاری اجرا شود اما دولت به دلیل تغییراتی که در لایحه هنگام تصویب قانون پیش آمد، مجاب شد که با این تغییرات امکان اجرای فاز دوم به شکلی که در مجلس تصویب شده وجود ندارد.

وزیر نیرو در پاسخ به این پرسش که در صورت اجرایی نشدن فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها آیا وزارت نیرو از لحاظ بودجه با مشکل مواجه می‌شود، اظهار کرد: وزارت نیرو منابع درآمدی را براساس بدترین شرایط بسته است و همیشه منابعی که در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد دستخوش تغییر تخصیص بوده و این موضوع جدید نیست.

نامجو در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در کارگروه ویژه چه افرادی عضو هستند گفت: افرادی مثل فرزین، حسینی و چند تن از معاونان رییس جمهور در این کارگروه عضویت دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر نیرو در این کارگروه حضور دارد ادامه داد: بنده در این کارگروه حضور ندارم اما به هر حال نظرات کارشناسی مربوط به این وزارتخانه به این کارگروه منتقل می شود.
 
کد مطلب: 5493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *