۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰

آمریکا بدهکارترین کشور جهان است

با ادامه بحران در اقتصاد آمریکا، ارزش بدهی های ملی این کشور برای نخستین بار از مرز ۱۶ هزار میلیارد دلار گذشت.
 آمریکا بدهکارترین کشور جهان است و طی سال های اخیر و در اثر سیاست های جنگ طلبانه دولت این کشور و بروز بحران اقتصادی بدهی های این کشور به طور بی وقفه روندی افزایشی را طی کرده است.

پایگاه اینترنتی «یو اس دبت کلاک» به صورت لحظه ای آمار مربوط به شاخص های کلان اقتصادی آمریکا از جمله بدهی های ملی این کشور را اعلام می کند.

بر اساس این گزارش، امروز ارزش بدهی های ملی آمریکا برای نخستین بار از مرز ۱۶ هزار میلیارد دلار گذشت. آخرین آمارهای این پایگاه نشان می دهد بدهی های ملی آمریکا به ۱۶ هزار و دو میلیارد و ۱۹۱ میلیون دلار رسیده است که رکورد جدیدی در حجم بدهی های ملی این کشور است.

برخی بررسی ها نشان می دهد ۴۵۰۰ میلیارد دلار از این رقم نتیجه سیاست های جنگ طلبانه آمریکا و سیاست های اقتصادی غلط این کشور برای حل بحران مالی ۲۰۰۸ است.

ژوزف استیگلیتز برنده نوبل اقتصاد ۲۰۰۱ هزینه های اشغال عراق و افغانستان توسط آمریکا را بیش از ۳ هزار میلیارد دلار برآورد کرده است. دولت آمریکا برای حل بحران مالی ۲۰۰۸ نیز طی دو بسته محرک اقتصادی ۱۵۰۰ میلیارد دلار کمک مالی در اختیار بانک ها و موسسات اقتصادی بزرگ این کشور قرار داد. به رغم این کمک انبوه که یکی از دلایل ظهور جنبش ضد وال استریت اعلام شده است بحران اقتصادی آمریکا همچنان ادامه یافته است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز در گزارش اقتصادی خود نسبت بدهی های ملی این کشور به تولید ناخالص داخلی در پایان سال ۲۰۱۱ را ۶۷.۷ درصد اعلام کرده است. از این نظر، آمریکا در رتبه ۳۵ جهان قرار دارد.
کد مطلب: 5602
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *