۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹

آلودگی ناشی از ریزگردها در قم به مرز هشدار رسید

رییس اداره حفاظت از محیط زیست استان قم گفت:هوای استان در چند روز گذشته از نظر میزان غلظت ریزگردها به مرحله هشدار رسیده است.
ˈمحمودعلی رکنیˈ روز چهارشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: آلودگی ناشی از گرد و غبار و ذرات معلق در هوای استان، سه برابر حد مجاز و استاندار است.

وی حد مجاز آلودگی هوا را ۱۰۰ تا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و افزود: گزارش دریافتی از ایستگاه ها و دستگاه های کنترل آلودگی هوا، میزان ریزگردها درهوای قم را۴۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم بر مترمکعب نشان می دهد.

وی منبع اصلی این آلودگی را داخلی دانست و اضافه کرد: این آلودگی ناشی از روند وزش باد از شرق به غرب است که سبب ورود منابع آلودکننده از اطراف قم به داخل استان شده است.

رکنی یکی از مهمترین مخاطرات زیست محیطی استان را معضل ریز گردها و گرد وغبار ناشی از آن دانست و گفت: این معضل به دلیل خشک شدن تالاب های استان نظیرˈحوض سلطانˈ، کاهش پوشش گیاهی منطقه و از بین رفتن کمربند سبز دور شهر قم است.

وی یکی از راه حل های این مخاطره زیست محیطی را تامین حق آبه تالاب های استان، افزایش پوشش گیاهی و احیای کمربند سبز شهر قم بیان کرد.

رییس اداره محیط زیست قم بااشاره به قرارگرفتن هوای استان در وضعیت هشدار ،به مردم توصیه کرد: در روزهای آلوده از بردن کودکان و سالخوردگان به بیرون از منزل و تردد در هوای آزاد خودداری و از انجام فعالیت‌ ورزشی پرهیز کنند و تا کاهش محسوس غلظت ریزگردها در منزل بمانند.

۸۱۳۱/۱۵۳۵
انتهای پیام /*
Social@irna.ir
دیدگاه ها و نظرات
برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
مسئولیت نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و گذاشتن آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.
فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *

کد امنیتی:
ارسال

کد مطلب: 5621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *