۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۵

سوئیس آمادگی خود را برای بهبود روابط مجارستان و ارمنستان اعلام کرد

منابع آگاه در وزارت امور خارجه سوئیس چهارشنبه اعلام کردند کشورش آماده است به مجارستان و ارمنستان که روابط آنان در پی قتل یک نظامی ارمنی در بوداپست و استرداد قاتل این فرد به جمهوری آذربایجان متشنج شده است ، کمک کند.
سخنگوی این وزارتخانه گفت دیدیه بورکالته وزیر امور خارجه سوئیس به یوناس مارتونی همتای مجارستانی خود که دوشنبه به طور رسمی از برن دیدار کرد گفته است سوئیس که روابط دوستانه ای با مجارستان و ارمنستان دارد آماده است در صورتی که دو طرف تمایل داشته باشند به حل این موضوع کمک کند.
این سخنگو بدون اشاره به اختلافات بین بوداپست و ایروان در ماجرای رامیل صفراف ،قاتل یک افسر ارمنی در بوداپست در سال دوهزار و چهار که پس از استرداد به جمهوری آذربایجان مورد عفو قرار گرفت ،گفت این پیشنهاد در چارچوب خط مشی سیاست خارجی ما جای می گیرد.
وزیر امور خارجه مجارستان نیز چهارشنبه به نوبه خود گفت سوئیس آماده است به حل اختلافات بین بوداپست و ایروان در ماجرای رامیل صفراف کمک کند.
یوناس مارتونی در گفتگو با رادیو ملی «ام ار ۱ »گفت :« در هنگام دیدار روز دوشنبه من از برن ، دیدیه بورکالته کمک خود را برای بهبود روابط مجارستان و ارمنستان پیشنهاد کرد.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو ، وی افزود:« همه ابزارها باید باید برای حل وفصل اوضاع و بهبود روابط بین مجارستان و ارمنستان مورد استفاده قرار گیرد.»
وزیر امور خارجه مجارستان تاکید کرد سوئیس از نظر سنتی کشوری بی طرف با تجربه گسترده میانجیگری است.
کد مطلب: 5687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *