۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۷
وزیر علوم:

پرونده مجتبی عطاردی را پیگیری می‌کنیم

وزیر علوم با اشاره به مجتبی عطاردی دانشیار دانشگاه صنعت شریف که توسط آمریکا دستگیر شده و در حبس است، گفت: ما در حال حاضر این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
کامران دانشجو دقایقی پیش در حاشیه مراسم اختتامیه اجلاس سالانه بسیج اساتید در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ بسیج در دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: بسیجی بودن به داشتن کارت نیست بلکه به فرهنگ بسیجی است و امروز که این اساتید بسیجی در دانشگاه‌های کشور حضور دارند، قطعا این فرهنگ بسیج به طور وسیعی در دانشگاه‌های کشور اشاعه پیدا می‌کند و اثرات آن مستقیما بر روی دانشگاه‌ها قرار گرفته و دانشگاه‌ها نیز در این راستا با فرهنگ بسیجی می‌تواند تلاش بیشتری داشته و جهش کنند.

وی افزود: اساتید بسیجی در اینگونه همایش‌ها سیستم آموزش عالی کشور را مورد بررسی قرار داده و اگر نقطه ضعفی وجود داشته باشد، نیز به بنده گوشزد می‌کنند و همچنین با این همفکری و با کمک به یکدیگر می‌توان آموزش عالی در خور شأن ملت غیور مسلمان و متدین ایران اسلامی داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با موضوع اسلامی کردن دانشگاه‌ها گفت: اولین برنامه‌ای که بنده ۳ سال گذشته در مجلس عنوان کردم بحث اسلامی کردن دانشگاه‌ها بود که در پی آن نیز تحول در علوم انسانی بوجود می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر شورای برنامه‌ریزی که ۱۵ گروه ویژه را با شورای تحول علوم انسانی مشترکا ایجاد کرده است، قرار است حدود ۴۰۰ سرفصل را بررسی کنیم که تاکنون ۲۰۰ سرفصل بررسی آنها تمام شده و تحویل شورای عالی تحول علوم انسانی شده است و انشاءالله هرچه سریعتر اگر اصلاح داشته باشد را انجام می دهد در غیر این صورت به وزارت علوم اعلام می‌کند و بعد از آن این ۲۰۰ سرفصل در شورای برنامه‌ریزی کل مطرح شده و امیدواریم بتوانیم این تعداد سرفصل را از ابتدای مهرماه سال جاری پیاده‌سازی کنیم.

دانشجو در ادامه با اشاره به تجهیزات دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی اظهار داشت:‌ در حال حاضر دنبال این هستیم که تجهیزات مناسب‌تری را برای تحصیلات تکمیلی فراهم کنیم. البته با همین تجهیزات کنونی می‌توان ظرفیت پذیرش دکتری را تا ۳۰ الی ۳۵ هزار نفر افزایش دهیم. ولی در عین حال برای پشتیبانی به دنبال تجهیزات مناسب‌تر و به دنبال بودجه هستیم.

وی افزود:‌ در ۳ سال گذشته دوره ظرفیت پذیرش دوره‌‌های ارشد را از ۳۰ هزار به ۹۰ هزار ظرفیت ورودی رساندیم. همچنین ظرفیت پذیرش دکتری نیز از ۴، ۵ هزار به ۱۰ الی ۱۲ هزار رسانده شده است. در حالی که می‌توانیم تا ۳۵ هزار نیز افزایش دهیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به فارس در ارتباط با پرونده مجتبی عطاردی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف که توسط آمریکا دستگیر شده و در حال حاضر نیز زندانی است، گفت: ما در حال حاضر پرونده را پیگیری می‌کنیم ولی احتمالا برای اینکه پیگیری پرونده دچار خدشه نشود در حال حاضر پیگیری‌ها را اعلام نمی‌کنیم.
کد مطلب: 5701
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *