۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۸

اقتصاد مستقل سوئیس در سایه بحران منطقه یورو رشد داشته است

اقتصاد سوئیس درحالی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد که اکثر کشورهای منطقه یورو در بحران به سر می‌برند.
 شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی به بررسی اقتصاد کشور سوئیس پرداخت و تاکید کرد که این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست ولی همکاری‌های اقتصادی زیادی با کشورهای اتحادیه دارد با این وجود اقتصاد این کشور تاثیری از بحران بدهی منطقه یورو نگرفته است.

این شبکه تصریح کرد: سوئیس محکم مقابل آثار بحران بدهی مقاومت کرده و این درحالی است که ۶۰ درصد تجارتش با کشورهای اروپایی است که با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند.

این شبکه با اشاره به اینکه تا پیش از این قوانین مالی اقتصاد سوئیس مورد انتقاد کارشناسان یورو بود، تاکید کرد که هنوز ناظران دلیل استثنائی بودن اقتصاد مالی سوئیس را متوجه نشده‌اند.

سوئیس در شرایطی که اغلب کشورهای اروپایی در بحران گرفتار هستند همچنان به رشد اقتصادی خود ادامه می‌دهد و آمار بسیار پائینی در بیکاری دارد و نرخ تورم نزدیک به صفر است.

این شبکه در ادامه دلیل تاثیر نگرفتن سوئیس را سیاست‌های ثبات اقتصادی این کشور دانست که بدون وابستگی به یورو از ۱۰ سال قبل آغاز شد که باعث شده اقتصادی رقابتی و قدرتمند در این کشور شکل بگیرد.

همچنین ثبات سیاسی و عدم وقوع جنگ در این کشور طی صد سال گذشته نیز عامل مهمی در شکل گیری اقتصاد شکوفا سوئیس داشته است.

این در حالی است که اکثر کشورهای یورو و آمریکا در بحران اقتصادی و مالی به سر می‌برند و با وجود تلاش‌های غول‌های اقتصادی چون آلمان، فرانسه و آمریکا هنوز تبعات این بحران در اقتصاد اروپا باقی مانده است.
کد مطلب: 5770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *