۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۳
در ادامه بحران های اخیر؛

اتحادیه اروپا تحریم های جدید علیه سوریه تصویب کرد

اتحادیه اروپا در ادامه تحرکات ضدسوری خود، امروز هم با تصویب قطعنامه‌ای، تحریم‌های بیشتری را علیه سوریه وضع کرد.
اتحادیه اروپا تحریم های جدید علیه سوریه تصویب کرد
به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که اعضای این اتحادیه امروز تصویب کرده‌اند تا محدودیت فروش تسلیحات به سوریه افزایش یافته و تحریم‌های سخت‌تری علیه این کشور وضع شود.

اعضای اتحادیه اروپا در نشست امروز خود نام ۲۶ مقام سوری دیگر را در لیست توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت سفر خود قرار داده و شرکت‌های اروپایی را از معامله با سه شرکت سوری دیگر منع کردند.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا از این پس محموله‌های هوایی و دریایی به مقصد سوریه را مورد بازرسی قرار می‌دهد.

"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این نشست گفته بود: این تحریم‌ها از آن جهت مهمند که این امکان را فراهم می‌کنن تا بتوان کشتی‌ها را مورد بازرسی قرار داد تا مشخص شود که چه چیزی را حمل می‌کنند، که امیدوارم این بتواند از رسیدن سلاح به سوریه جلوگیری کند.

این قطعنامه در حالی صادر شده است که روز گذشته کارشناسان روسی آن را غیراجرایی دانسته و عنوان کرده بودند که اتحادیه اروپا حق بازرسی کشتی‌های روسی را ندارد.

"رومن پوخوف" مدیر مرکز تحلیل راهبردی و فناوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری "اینترفکس" روسیه در این رابطه گفته است: این الزام تنها هواپیماها و کشتی‌های اتحادیه اروپا را شامل می‌شود. اتحادیه اروپا هیچ حق بین‌المللی برای بازرسی هواپیماها و کشتی‌های کشورهایی نظیر روسیه که عضو این اتحادیه نیستند، ندارد.
کد مطلب: 579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *