۰
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۶

تاكيد انگليس و فرانسه بر حمايت همه‌جانبه از مخالفان در سوريه

رئيس‌جمهوري فرانسه اعلام كرد كه پاريس و لندن خواستار تسريع انتقال سياسي قدرت در سوريه هستند و اقداماتي را براي كمك فوري به مخالفان دولت اسد آغاز كرده‌اند.
به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، فرانسوا اولاند رئيس‌جمهوري فرانسه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با ديويد كامرون نخست وزير انگليس گفت كه پاريس و لندن در زمينه تسريع "انتقال سياسي" قدرت در سوريه و كمك به مخالفان براي تشكيل دولت توافق كامل دارند.

اولاند در ادامه اعلام كرد: ما هم‌اكنون برنامه‌هايي در دست اجرا داريم تا از طريق آن‌ها به هر شكل ممكن به مخالفان كمك كنيم.

اين اظهارات رئيس جمهوري فرانسه تنها ساعاتي پس از سخنان منابع ديپلماتيك فرانسه ايراد شد كه فاش كردند، پاريس فعاليت‌هاي خود را براي كمك به مخالفان در مناطق تحت كنترل آن‌ها آغاز كرده و هم‌اكنون به منظور بالا بردن توان مخالفان در اداره مناطق تحت كنترل آن‌ها كمك‌هاي مختلفي در اختيار مخالفان قرار مي‌دهد.

اين منابع همچنين اعلام كردند كه فرانسه هم‌اكنون در حال بررسي امكان ارسال توپ‌خانه سنگين براي مخالفان در مناطق تحت كنترلشان است و در صورت امكان پاريس اين نوع توپ‌خانه را در اختيار مخالفان قرار مي‌دهد تا از مناطق تحت كنترل خود حفاظت كنند.

اظهارات مقامات فرانسه در حالي ايراد مي‌شود كه پيشتر ولادمير پوتين رئيس‌جمهوري روسيه از كشورهاي غربي خواسته بود تا در مواضع خود در قبال سوريه تجديد نظر كنند.

دبير كل سازمان ملل نيز در سخنان اخير خود درباره سوريه از ناكارآمدي شوراي امنيت در خصوص تحولات سوريه شديدا انتقاد كرد.
کد مطلب: 5805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *