۲
شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸
عضو انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران مطرح کرد:

سایت‌های غیرمجاز، عامل ایجاد بحران در صنعت گردشگری

سایت‌های غیرمجاز، عامل ایجاد بحران در صنعت گردشگری

عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران، در مصاحبه با برنامه "صبح و گفت‌وگو" رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: اکثر سایت‌هایی که در زمینه گردشگری در فضای مجازی باعث ایجاد مشکل در این زمینه می‌شوند، غیرمجاز هستند.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، امیر پویان رفیعی شاد، در برنامه "صبح و گفت‌وگو"، در ارتباط با کلاهبرداری‌هایی که در حوزه گردشگری در فضای مجازی توسط برخی از سایت‌های غیرمجاز انجام می‌شود، گفت: در این ارتباط تاکنون انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران، بیانیه‌هایی را صادر کرده و همانطور که اشاره کردم اکثر سایت‌هایی که در این زمینه باعث بروز مشکل می‌شوند غیرمجاز هستند.

وی با بیان اینکه دفاتر گردشگری به طور معمول برای اخذ مجوز باید از فیلترهای مشخصی عبور کنند، ادامه داد: تعداد بسیار کمی از این دفاتر که دارای مجوز قانونی هستند ممکن است در سایت‌های خود اقدام به فعالیت های غیرمجاز کنند.

این مقام مسئول در دفتر خدمات سفر و گردشگری تهران با تأکید بر اینکه بیش از 1800 دفتر مسافرتی در تهران فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: کلیه دفاتر مجاز گردشگری در سایت‌های خود از یک نماد ملی که از سازمان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اخذ شده استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه سایت‌های غیرمجاز گردشگری باعث ایجاد بحران هایی در این عرصه شده‌اند، افزود: برخی از آنها در تورهای گردشگری خود علاوه بر اینکه مسائل اولیه‌ای مانند بیمه را رعایت نمی‌کنند موازین گردشگری مورد تاکید در کشور را نیز زیر پا می‌گذارند چنانکه مشکلاتی را نیز برای مردم محلی ایجاد می‌کنند که نمونه این موضوع را در کویر مصر شاهد بودیم.

رفیعی شاد ادامه داد: در بحث بیمه نیز این دفاتر غیرمجاز مبالغی را برای بیمه گردشگران در نظر نمی‌گیرند و یا مقدار آن بسیار پایین‌تر از حد مشخص شده است و همین کاهش نرخ باعث می‌شود که مردم به سمت آنها جذب شوند و در صورت بروز حادثه‌ای مشکلات زیادی را متوجه گردشگران  شود .

وی تصریح کرد: این سایت‌های غیرمجاز نه تنها به موضوع گردشگری آسیب وارد کرده‌اند بلکه باعث آسیب زدن به دفاتر خدمات صنف گردشگری شده‌اند.مثلاً در زمینه بلیت هواپیما، بلیت‌هایی که در سایت‌های خود اعلام می‌کنند بعضاً فاقد پشتوانه رزرو هستند و این خود مشکلات زیادی را برای مردم در بسیاری از مواقع ایجاد کرده است.

در ادامه این برنامه، ناصر رضایی عضو هیأت علمی پژوهشکده  گردشگری  سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اهداف افرادی که چنین سایت‌های غیرمجازی را ایجاد می‌کنند، افزود: این افراد قانون را دور می‌زنند و این خود منجر به نتایج ناخوشایندی می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع فقط مختص ایران نیست و در دیگر نقاط جهان نیز بعضاً رخ می‌دهد، افزود: یکی از دلایل عمده این کلاهبرداری‌ها عدم آگاهی کاربران و گردشگران ازچنین فضایی است و از دیگر سو ضرورت دارد که نهادهایی نیز جهت کنترل بر روی این سایت‌ها و ارائه اینگونه خدمات ایجاد شود یا اینکه آنها  به وظایف خود در این زمینه به صورت جدی‌تر عمل کنند.

 

کد مطلب: 58827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *