۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۱

افزایش شکاف ها در رژیم صهیونیستی بر سر موضوع ایران

پس از در هم شکستن ائتلاف گسترده رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو و خروج حزب «کادیما» از این ائتلاف، اختلافات میان دو حزب اصلی این رژیم در حال افزایش است. این بار، یکی از مهمترین محورهای این اختلاف را موضع گیری در قبال ایران تشکیل می دهد.
به نقل از تابناک «شائول موفاز»، رئیس حزب کادیما که به تازگی از ائتلاف با نتانیاهو خارج شده، از «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) درخواست کرده چهار عضو این حزب را به دلیل تلاش برای ترک حزب و پیوستن به ائتلاف، از جایگاه خود خلع کند.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» ضمن انتشار این خبر نوشته همزمان با طرح این درخواست، موفاز بر مخالفت خود با طرح حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران و تلاش برای ضروری نشان دادن این حمله، تأکید کرده است.

موفاز در این رابطه گفته با «ماجراجویی هایی که آینده پسران و دختران اسرائیلی را به خطر می افکند»، مخالف است و اظهار داشته نمایندگان جدا شده از کادیما درصدد حمایت از چنین ماجراجویی هایی بوده اند.

در صورتی که نمایندگان مذکور از کادیما کنار گذاشته شوند، اجازه شرکت در مباحثات و رأی گیری های کنست را نخواهند داشت و تنها می توانند در جلسه های رأی عدم اعتماد شرکت کنند. علاوه بر این، اگر آن ها بخواهند برای دور بعدی کنست انتخاب شوند، باید از هم اکنون استعفا دهند.

موفاز این چهار نماینده را درگیر فساد و رشوه خواری دانسته گفته: «هرکسی که به دنبال رشوه سیاسی است، بگذارید برود. ما از وی نمی خواهیم بماند. ما او را به زور نگه نخواهیم داشت».

به این ترتیب، آن گونه که مشخص است، اختلافات موفاز و نتانیاهو که پیش از این بیشتر بر سر موضوعاتی از قبیل خدمت وظیفه عمومی بود، اینک به حوزه های عمیق تری رسیده و به طور خاص، موضوع ایران در آن جایگاهی برجسته یافته است.
کد مطلب: 608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *