۱
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۳
ایرج ندیمی به اقدام خبرگزاری نسیم واکنش نشان داد

تحریف یک مصاحبه در خبرگزاری اصولگرا

خبرگزاری نسیم در اقدامی غیراخلاقی، مصاحبه منتشر شده در یکی از روزنامه ها را با تیتر تحریف شده بازنشر کرد.
تحریف یک مصاحبه در خبرگزاری اصولگرا
خبرگزاری نسیم در اقدامی غیراخلاقی، مصاحبه منتشر شده در یکی از روزنامه ها را با تیتر تحریف شده بازنشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، امروز (یکشنبه) خبرگزاری نسیم آنلاین، خبری به نقل از ایرج ندیمی با روتیتر "مشاور نوبخت" در خبرهای اصلی خود منتشر کرد و به نقل از او نوشت : "اذعان مشاور نوبخت به دستکاری آمارها/ ندیمی: گاهی دولت به خاطر برخی از ملاحظات آمارها را دستکاری می‌کند!"
این خبر در نسیم آنلاین به نقل از روزنامه مردم سالاری منتشر شده است که در گزارشی به بررسی کلی موضوع تناقضات آماری پرداخته و در گفت و گویی با ایرج ندیمی این موضوع را به صورت کلی مورد بررسی قرار داده است. در تمامی قسمتهای مصاحبه، آن گونه که در روزنامه مردم سالاری منتشر شده و حتی نسیم آنلاین نیز همان متن را منتشر کرده، ایرج ندیمی برای بررسی موضوع تناقضات آماری از واژه "دولتها" استفاده کرده درحالیکه نسیم آنلاین، با تحریف سخنان ندیمی در تیتر، از واژه دولت به جای دولتها استفاده کرده؛ گویی دستکاری از آمارها توسط دولت فعلی صورت گرفته و ندیمی هم این موضوع را تایید کرده است!
واکنش ایرج ندیمی به اقدام نسیم آنلاین
ایرج ندیمی به این اقدام خبرگزاری نسیم، واکنش نشان داد و اعلام کرد: «خبری که نسیم آنلاین از قول من بیان کرده از اساس باطل است.» او در گفت وگویی به مردم سالاری می گوید: «در مصاحبه ای که درباره استفاده از آمار داشتم، خیلی مراقب بودم تا حرفی نزنم که مورد سوءاستفاده قرار گیرد. اصرارم بر این بود که حکومت اصل را بر صداقت می گذارد اما درست بودن آمار به چند فاکتور بستگی دارد که چند عامل را بررسی کردیم. از طرفی، هم بنده وهم شما بر این نکته تاکید داشتیم که دستکاری آمار در این دولت اتفاق نیفتاده است.» مشاور سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: «من گفته ام دولت آمار را دستکاری میکند؟ اصلا چنین نیست. آنچه که اتفاق افتاده این است که یک خبرگزاری گفته است ندیمی اعلام کرده دولت در آمار دست می برد. به نظر من بعضی خبرگزاریها به خاطر کسر سوژه و کسر مخاطب، دنبال سوژه ها جنجالی میگردند.» او ادامه می دهد: «من تاکید کردم که بعضی دولتها این کار را انجام می دهند و در آمار دست می برند اما نگفتم در این دولت چنین اتفاقی رخ می دهد. مدیریت آمار حق هر دولتی است. دولت تصمیم می گیرد آمار را به چه کسانی ارائه کند. قرار نیست همه آمارها رسانه ای شوند. بعضی آمار صرفا برای رهبری فاش میشوند. مدیریت اخبار به معنای دستکاری در اخبار نیست. اینها نشان می دهد ابعاد رقابت سیاسی، به دشمنی با اشخاص، دولت و حتی حکومت منجر میشود.» ندیمی معتقد است در فضایی که رهبری هم تاکید بر سیاسی نکردن فضای حاضر به خاطر انتخابات سال آینده دارند، بعضی رسانه ها اما دست از این کار بر نمی دارند: «یکی از دلایلی که باعث می شود این رسانه ها به چنین ورطه ای بیفتند، نزدیک بودن انتخابات است. با وجود اینکه نباید فضای الان را انتخاباتی کنیم و تبلیغات انتخاباتی را به فصل انتخابات موکول کنیم، اما به نظر می رسد این رسانه ها می خواهند چنین کاری را انجام دهند. مگر وقتی رهبری گفتند فضا را نباید سیاسی کرد، فقط برای قوه مجریه این را بیان کردند؟ رسانه ها و مردم هم نباید این فضا را سیاسی کنند. انتخابات را باید موکول کرد به فصلش نه حالا و در این روزها. اگر اخلاق و قانون را کنار بگذاریم، فضا مسموم می شود.»
کد مطلب: 61020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *