۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۱

فرانسه انفجار مقابل کنسولگری این کشور در عراق را محکوم کرد

وزارت خارجه فرانسه انفجارهای عراق بویژه انفجار امروز (یکشنبه) در مقابل کنسولگری فرانسه در شهر ناصریه را به شدت محکوم کرد.
به نقل از فرانس ۲۴؛ وزارت خارجه فرانسه امروز با صدوری بیانیه ای اعلام کرد: پاریس به شدت موج جدید انفجار در برخی از شهرهای عراق را که از روز گذشته آغاز شده و تا امروز بیش از ۵۰ کشته برجای گذاشته است؛ به شدت محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: پاریس همچنین انفجار در مقابل ساختمان کنسولگری فرانسه در شهر ناصریه که به کشته شدن یک پلیس عراق و زخمی شدن یک عابر منجر شد؛ محکوم می کند. امروز یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل ساختمان کنسولگری فرانسه در شهر ناصریه منفجر شد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: پاریس مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های بازماندگان قربانیان انفجارهای امروز و روز گذشته عراق اعلام می کند و از دولت بغداد می خواهد عوامل این بمب گذاری ها را شناسایی و بازداشت و به مراجع قضایی تحویل دهد.

به گفته فرانس ۲۴ گرچه انفجارهای اخیر عراق با حملات سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ قابل مقایسه نیست اما آنچه مردم این کشور را نگران کرده است افزایش حملات انتحاری در چند ماه گذشته است.

بر اساس آخرین گزارش ها، در انفجارهای امروز عراق ۵۲ نفر کشته و ۲۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

مقامات دولتی و مسئولان امنیتی عراق انگشت اتهام را به سوی گروه تروریستی القاعده نشانه رفته اند.
کد مطلب: 6187
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *