کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انفجار انبار مهمات ارتش ترکیه اقدامی خرابکارانه بود

سايت خبری عصر ایران , 20 شهريور 1391 ساعت 16:14

کمال قلیچدار اوغلو ˈ رهبر حزب ˈجمهوری خواهˈ ترکیه ، انفجار در انبار مهمات ارتش این کشور در استان غربی ˈافیون قره حصارˈ را که منجر به کشته ۲۵ نفر از نظامیان شد را اقدامی خرابکارانه دانست .


انفجارهای پی در پی در یک انبار مهمات ارتش ترکیه در بخش مرکزی این کشور موجب بروز آتش سوزی و کشته شدن ۲۵ نظامی شد.

ستاد ارتش ترکیه نیز شمار کشته شدگان در این حادثه را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: چهار نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شده اند.

این انفجار که چهارشنبه شب در انبار مهمات در نزدیکی شهر آفیون قره حصار رخ داد، موجب وحشت اهالی و شکسته شدن شیشه های چندین ساختمان در این شهر شد.

در پی این انفجار آتش سوزی بزرگی در بخش انبار نارنجک شروع شد و گستردگی آتش سوزی و احتمال ادامه انفجارها مانع از ورود آمبولانسها و خودروهای آتش نشانی به محل حادثه شد.

ˈعرفان بالکان اوغلوˈ استاندار استان آفیون ترکیه در پی ادعاهای حمله تروریستی به این تاسیسات نظامی، اعلام کرده بود : انفجار مهیب در انبار مهمات ارتش در آفیون قره حصار به یقین ناشی از حمله تروریستی نبود و حادثه به هنگام شمارش مهمات رخ داده است.

وی گفت : شدت انفجار به حدی بود که شیشه های بسیاری از ساختمان ها در شهر شکسته شد و مردم منطقه که گمان می کردند زلزله شدیدی رخ داده است، به خیابانها گریختند .

قلیچداراوغلو امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت : بررسی های انجام شده با برخی از فرماندهان نظامی حاکی از آن است که به احتمال ۹۹ درصد ، انفجار در انبار مهمات ارتش ترکیه اقدامی خرابکارانه بوده است.

وی افزود : نشانه های بسیاری وجود دارد که این انفجار خرابکارانه بوده و انفجار از راه دور و توسط تلفن همراه کنترل شده است .


کد مطلب: 6285

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/6285/انفجار-انبار-مهمات-ارتش-ترکیه-اقدامی-خرابکارانه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir