۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۱

انتخابات ریاست جمهوری سومالی دور دوم رسید

نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری سومالی از پیروزی رئیس جمهوری کنونی سومالی خبر می‌دهد که دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان رسیده است.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری سومالی اعلام شد و بر اساس نتایج به دست آمده «شریف شیخ احمد»، رئیس جمهوری کنونی سومالی که دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان رسیده، بیشترین آرا را کسب کرده است.

بر اساس نتایج اعلام شده شیخ احمد ۶۴ رای را در برابر «حسن شیخ محمد» رقیب انتخاباتی خود به دست آورده است که ۶۰ رای را به خود اختصاص داده است.

با اینکه شیخ احمد و شیخ محمد بیش از دو سوم آرا را به خود اختصاص داده‌اند، با این حال دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سومالی بین چهار نامزد برگزار خواهد شد.

به این ترتیب علاوه بر شیخ احمد و حسن شیخ محمد، دو نامزد دیگر به نام‌های «عبد الولی محمد علی»، نخست‌وزیر سومالی که دوره نخست‌وزیری‌اش به پایان رسیده با کسب ۳۰ رای و «عبد القادر اوسوبلی» با ۲۷ رای برگزار خواهد شد.

انتخاب ریاست جمهوری برای سومالی راهکار سازمان ملل برای خروج از بحران در سومالی بوده که در دو دهه جنگ‌های داخلی نمود پیدا می‌کند.

شریف شیخ احمد از سوی اسلامگراهای سومالی حمایت می‌شود و در میان دیگر نامزدها از شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است. وی از سال ۲۰۰۹ ریاست جمهوری سومالی را برعهده داشته است.
کد مطلب: 6335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *