کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سید احمد خاتمی:

مردم‌سالاری دینی عامل آوازه ایران در دنیا است

خبرگزاری فارس , 22 شهريور 1391 ساعت 9:43

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران پولدارترین کشور دنیا نیست که پول عامل شناختش باشد گفت: دین و مردم‌سالاری دینی عامل پر آوازه شدن ما است


 آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به نظام آموزشی امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: نظام آموزشی امام صادق (ع) دین‌محور بود.

وی افزود: آموزش و پرورش لائیک در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست چرا که همه چیز و همه حیثیت ما دین است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز کشور ایران با جمعیت ۷۵ میلیون نفری خود دیگر منزوی نبوده و در اقصی نقاط جهان شناخته شده است، ابراز داشت: ما پولدارترین کشور نیستیم که پول عامل شناخت ما باشد بلکه دین عامل پر آوازه شدن ما است.

وی افزود: زمانی دو نظام سوسیال دموکراسی شرقی و لیبرال دموکراسی غربی بر دنیا حاکم بود که نظام سوسیال دموکراسی شرقی از بین رفت و نظام لیبرال دموکراسی غربی نیز در حال فروپاشی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شکل گرفتن سومین نظام در دنیا اضافه کرد: امروز سومین نظام به عنوان نظام مردم‌سالاری دینی بوده و پایگاه آن در ایران اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه امام صادق(ع) طلب علم را واجب می‌دانست، گفت: امام باقر(ع) عدم مراجعه جوان شیعه برای فهم دین را جرم می‌دانستند.

آیت‌‌الله خاتمی افزود: اگر به دنبال فهم دین نباشیم ما را به انحراف می‌کشانند و عرفان‌های تقلبی و انحرافی را با نام عرفان اسلامی معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دین‌مداری نخستین اصل نظام آموزشی است، عنوان داشت: جوانی که عرفان اسلامی را نداند جذب عرفان‌های دروغین می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره‌ به سفارش‌های امام صادق(ع) مبنی بر لزوم رعایت تقوا از سوی همگان تصریح کرد: ایشان توصیه می‌کردند که خداوند را فراموش نکرده و در همه احوال خدا را به یاد داشته باشیم.


کد مطلب: 6436

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/6436/مردم-سالاری-دینی-عامل-آوازه-ایران-دنیا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir