; ?>; ?> غرب چرا انفجارهای تروریستی در حلب را محکوم نمی کند؟ - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۷
روسیه:

غرب چرا انفجارهای تروریستی در حلب را محکوم نمی کند؟

هیات نمایندگی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل از خودداری کشورهای غربی از محکوم کردن انفجارهای تروریستی اخیر در شهر حلب سوریه که دهها کشته و مجروح برجای گذاشته است، انتقاد کرد و خواستار پاسخ روشن و اتخاذ موضع آشکار این کشورها درباره وقایع تروریستی شد.
یک مقام مرکز مطبوعاتی دفتر نمایندگی دائمی روسیه در شورای امنیت روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت که هیات روسی از موضع برخی شرکا در شورای امنیت که حمله تروریستی در عراق را محکوم کرده اما از محکوم کردن اعمال تروریست ها در حلب سوریه خودداری کرده بودند انتقاد کرد.

این مقام روس افزود: روسیه روز یکشنبه دو پیش نویس بیانیه محکومیت حملات تروریستی در عراق و سوریه را به شورای امنیت ارائه کرد، بیانیه در باره عراق پدیرفته شد اما با کمال شگفتی بخاطر موضع برخی کشورهای عضو شورا، بیانیه در باره انفجارهای تروریستی در شهر حلب سوریه تایید نشد.

مقام مرکز مطبوعاتی دفتر نمایندگی دائمی روسیه گفت: آنها دلیل خود برای عدم پذیرفتن بیانیه در باره سوریه را اینگونه توجیه کردند که حوادث حلب را نباید جدا از اوضاع خشونت بار در سوریه درنظر گرفت و به این ترتیب شرکای ما از اصولی که بارها از طرف اعضای شورای تاکید شده و بر اساس آنها هیچ توجیهی برای انجام اعمال تروریستی وجود ندارد، عدول می کنند.

وی افزود: چنین موضعی به تروریست ها فرصت می دهد دوباره اعمال خود را ادامه دهند که باعث تشدید خشونت ها در سوریه می شود.

روز یکشنبه چند انفجار تروریستی در حلب رخ داد که بر اثر آن چندین ساختمان و یک باب بیمارستان تخریب و تعدادی خانه و یک مرکز درمانی دیگر تخریب شدند یا آسیب دیدند که بر اثر آن ۴۷ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تن مجروح شدند.

اردوگاه غربی عربی ضد سوری برخلاف توافقنامه بین المللی ژنو مبنی بر توقف فوری خشونت و انجام مذاکره فراگیر، تجهیز و تسلیح جنگجویان و تروریست های سوری و عوامل مسلح خارجی و اعزام مداوم آنان به سوریه را انجام می دهند که بارها توسط روسیه و چین مورد انتقاد قرار گرفته است.
کد مطلب: 6442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *