۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۰
رییس کمیسیون اروپا:

یونان می‌تواند در منطقه یورو باقی بماند

رییس کمیسیون اروپا تاکید کرد اگر یونان پایبندی خود به اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی را نشان می دهد می تواند در منطقه یورو باقی بماند
 به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، خوزه مانوئل باروسو در سخنانی در پارلمان اروپا تصریح کرد یونان تنها به شرطی می تواند در منطقه یورو باقی بماند که شک و تردیدهای موجود نسبت به اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی در این کشور را از بین ببرد .

بر اساس این گزارش وی افزود من معتقدم اگر یونان به تعهدات بین المللی خود برای اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی پایبند باشد می تواند به عنوان عضوی از منطقه یورو در کنار سایر کشورها قرار بگیرد . وی در ادامه در خصوص نقش بانک مرکزی اروپا در حل بحران مالی و بدهی منطقه یورو افزود بانک مرکزی اروپا نقش بسیار مهمی در تضمین آینده وضعیت یورو خواهد داشت .

بانک مرکزی اروپا وظیفه اصلی برقراری همگرایی بیشتر در اتحادیه پولی اروپا و سیاستهای پولی اروپا را بر عهده دارد . یونان دو سال و نیم پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی ، کمک مالی از صندوق بین المللی پول ، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا دریافت کند .

نشست آتی رهبران اروپایی در ماه اکتبر برگزار خواهد شد و در این نشست در خصوص وضعیت آتی یونان تصمیم گیری خواهد شد .به اعتقاد کارشناسان اقتصادی گزارش بازرسان بین المللی در خصوص وضعیت یونان تاثیر زیادی بر تصمیم رهبران اروپایی خواهد داشت .این در حالی است که دو مقام ارشد آلمانی طی روزهای گذشته نسبت به خروج یونان از منطقه یورو هشدار داده بودند .

ولکر کاودر رهبر حزب مرکل در پارلمان آلمان تاکید کرد خروج یونان از منطقه یورو مشکلی برای اتحادیه پولی اروپا نخواهد بود و منطقه یورو مکانیسمهای لازم برای جلوگیری از گسترش این بحران به سایر کشورهای اروپایی را در اختیار دارد .

یونان به دنبال کسب مهلت دو ساله بیشتر از وام دهندگان بین المللی برای اجرای تعهدات اقتصادی و مالی است .یونان باید برای جلب نظر مساعد وام دهندگان بین المللی سیاستهای ریاضت اقتصادی و مالی بیشتری را با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه انجام دهد .

بر این اساس یونان از اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون با بحران مالی و بدهی روبرو است . میزان بدهی های یونان تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۳۶۷.۹ میلیارد یورو رسیده بود.یونان دو سال پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی کمک ۱۳۰ میلیارد یورویی را دریافت کند و در ازای دریافت این کمک متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است .

بر اساس طرح وام دهندگان بین المللی دولت یونان باید تا سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۱۱.۵ میلیارد یورو از هزینه های بودجه خود را کاهش دهد .
کد مطلب: 6490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *