۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۳
رئیس دیوان عدالت اداری:

انقلاب اسلامی ریشه در مکتب امام صادق (ع) دارد

رئیس دیوان عدالت اداری امام (ره) را آموزش یافته در مکتب امام صادق (ع) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ریشه در مکتب امام صادق (ع) دارد.
 حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر (ص) مسیر اسلام را گام به‌گام با سیاست‌های شیطانی منحرف کردند.

وی ادامه داد: شرایط اجتماعی را به گونه‌ای ایجاد کردند که عنصر خبیث و ضد اسلام معاویه روی کار آمد و حزب شیطانی بنی‌امیه فعالیت خود را آغاز کرد.

منتظری به نفوذ فرهنگ ضد اسلام و ضد ولایت در زمان معاویه اشاره کرد و افزود: حزب بنی‌عباس پس از ۹۱ سال قدرت را در دست گرفت و برای حفظ آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه حکومت بنی‌عباس برای ادامه حکومت‌داری ۶ امام (ع) را به شهادت رساند، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) از شرایط اجتماعی ایجاد شده بهره بردند و دانشگاهی را ایجاد کردند.

وی دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) را از افراد صالح دانست و تصریح کرد: امام صادق (ع) برای ایجاد نهضت علمی ابتدا شاگردان خود را تربیت می‌کردند و پس از آن به دانشجویان تعلیم می‌دادند.

منتظری امام صادق (ع) را پایه‌گذار انقلاب عظیم علمی در جهان خواند و ابراز کرد: امام صادق (ع) در زمان حیات خود ۱۲ هزار شاگرد تربیت کردند و این شاگردان در طول تاریخ می‌درخشند.

رئیس دیوان عدالت اداری علوم موجود در اروپا را ناشی از مکتب علمی امام صادق (ع) نامید و بیان کرد: انحرافی که در صدر اسلام به وجود آمده همچنان ادامه دارد و مسلمانان اکنون به بلایایی دچار هستند.

وی با تاکید براینکه دشمن تلاش می‌کند جامعه اسلامی را از ائمه اطهار (ع) جدا کند، اذعان کرد: جدا کردن امت اسلامی از خاندان پیامبر (ص) که ریشه در وحی و قرآن دارد، خسارت‌های بسیاری را به جامعه اسلامی تحمیل کرده است.

منتظری امام (ره) را آموزش یافته در مکتب امام صادق (ع) عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ریشه در مکتب امام صادق (ع) دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه امام (ره) با قیام خود مردم را به طرف ائمه اطهار (ع) هدایت کرد، گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی تلاش خود را برای از بین بردن این حرکت خدایی به‌کار برده است.

وی نفوذ کلام امام (ره) در بین مردم را معنوی دانست و تصریح کرد: افتخار نظام اسلامی پیروی از ائمه اطهار (ع) بوده و این انقلاب برخاسته از تعلیم و تربیت مکتب امام صادق (ع) است.

منتظری در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، یادآور شد: امام صادق (ع) فرمودند شفاعت اهل بیت (ع) شامل حال افرادی که نماز را سبک می‌شمارند، نمی‌شود.
کد مطلب: 6492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *