۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۹

واکنش تند نتانیاهو به سخنان هیلاری: جهان حق ندارد از اسرائیل بخواهد در قبال ایران صبر کند!

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: آنها که در جامعه جهانی از تعیین خط قرمز برای تهران سر باز می‌زنند، اخلاقا حق ندارند پیش پای اسرائیل خط قرمز بگذارند. اگر ایران ببیند که خط قرمزی در کار نیست، که ضرب‌الاجلی در کار نیست، چه می‌کند؟ همین کاری که الان دارد می‌کند: بدون هیچ دخالتی به کار خود ادامه خواهد داد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با تکرار تهدیدهای چند ماهه اخیر خود علیه ایران گفت: جهان حق ندارد از اسرائیل بخواهد در قبال ایران صبر کند.

به گزارش «انتخاب» ؛ نتانیاهو که تحلیلگران اظهاراتش را خطاب به اوباما و کلینتون می دانند ، تاکید کرد : جامعه جهانی تا وقتی برای فعالیت‌های اتمی ایران خط قرمز تعیین نکرده، حق ندارد از اسرائیل بخواهد در قبال ایران صبر پیشه کند.

وی افزود: آنها که در جامعه جهانی از تعیین خط قرمز برای تهران سر باز می‌زنند، اخلاقا حق ندارند پیش پای اسرائیل خط قرمز بگذارند.

نتانیاهو می گوید: دیپلماسی و تحریم کارساز نبوده و ایران هم‌چنان در حال پیشرفت به سوی هدف خود یعنی بمب اتمی است.

بنیامین نتانیاهو گفت: اگر ایران ببیند که خط قرمزی در کار نیست، که ضرب‌الاجلی در کار نیست، چه می‌کند؟ همین کاری که الان دارد می‌کند: بدون هیچ دخالتی به کار خود ادامه خواهد داد.

کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اعلام کرده بود: هيچ گونه ضرب‌الاجلی برای ايران در نظر گرفته نشده و، به باور واشينگتن، گفت‌وگو هنوز بهترين شيوه برای بازداشتن جمهوری اسلامی از توليد سلاح هسته‌ای است.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: در حالی که هنوز هیچ مدرک و سند مستدلی حاکی از حرکت ایران به سوی بمب اتمی در دست نیست، مقامات ایران نیز بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور پافشاری کرده و می‌گویند هدف ایران از فعالیت اتمی صلح‌آمیز است.
کد مطلب: 6511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *