۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۴

«اشتون» حمله به سفارت آمریکا در لیبی را محکوم کرد/ از این حمله شوکه شدم

مسئول سیاست خارجی اروپا ضمن محکوم کردن حمله صورت گرفته به سفارت آمریکا در لیبی و مرگ ۴ دیپلمات آمریکایی، از مقامات لیبی خواست تا سریعا اقدامات لازم را برای حفاظت از جان دیپلمات های خارجی عملی کند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «مطبوعات یهودی اروپا»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه مرگ « جان کریستوفر استیونز» سفیر آمریکا در لیبی که ظاهرا شب گذشته (سه شنبه) در حمله موشکی به خودرویش در شهر «بنغازی» واقع در شرق لیبی کشته شده است را محکوم کرد.

مرگ سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه تن دیگر از دیپلمات های آمریکایی در شرایطی گزارش می شود که شب گذشته معترضان به انتشار فیلم اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام، مقابل سفارت آمریکا در لیبی تظاهرت کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: من عمیقا از حمله شنیع به کنسولگری آمریکا در بنغازی که منجر به کشته شدن ۴ کارمند دولتی از جمله کریستوفر استیونز سفیر آمریکا شد، شوکه شدم؛ من این حملات را به قاطعانه ترین شکل ممکن محکوم می کنم.

در ادامه این خبر آمده است که اشتون از مقامات لیبی خواست تا بدون تاخیر تمام اقدامات ضروری را در راستای حفاظت از جان تمام دیپلمات ها و کارمندان خارجی که مشغول کار در لیبی هستند، اتخاذ کند.

بر اساس این گزارش، استیونز دیپلمات سابق آمریکایی و رئیس بخش سیاسی سفارت آمریکا در بیت المقدس بود؛ وی یک دیپلمات متخصص در امور خاورمیانه بود که در پست های مختلفی در سراسر منطقه فعالیت داشت.

استیونز که پیشتر طی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی،‌ به عنوان معاون رئیس هیئت مامور حاضر در سفارت آمریکا در لیبی فعالیت می کرد، به عنوان نماینده آمریکا در شورای ملی انتقالی لیبی نیز در جریان ناآرامی های مردم سال گذشته حضور داشت تا اینکه در ماه مه سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان سفیر آمریکا در لیبی منصوب شد.

تظاهرات در لیبی و همچنین مصر که به پائین کشیده شدن پرچم آمریکا از سفارت این کشور در قاهره منجر شد، بدنبال خشم مردم از فیلمی صورت گرفت که ساخت اسرائیلی و آمریکایی بود و به ساحت مقدس پیامبر اسلام توهین کرده بود.
کد مطلب: 6552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *