۰
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۲
به‌دلیل روابط استراتژیک بغداد-تهران؛

ورلد تریبیون: کنگره آمریکا، عراق را به تعلیق فروش تسلیحات تهدید کرده است

یک روزنامه آمریکایی از هشدار قانونگذاران ارشد کنگره این کشور به دولت عراق برای تعلیق روابط استراتژیک بغداد با ایران خبر داده است.
به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در گزارشی اختصاصی نوشت که قانونگذاران ارشد مجلس نمایندگان و سنا بار دیگر به عراق هشدار داده اند که در صورتی که این کشور کمک به همسایه خود ایران را قطع نکند، در این صورت فروش تسلیحات آمریکا به بغداد به حالت تعلیق در خواهد آمد.

بر اساس این خبر، قانونگذاران آمریکایی مدعی شده اند که عراق در حال تسهیل حمل و نقل سلاح های ایران به دست «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه است.

سناتور «جوزف لیبرمن» در این رابطه ادعا کرده است که مشکل عبور هواپیماهای ایرانی (از آسمان عراق به سوریه) می تواند ادامه توافقنامه چارچوب استراتژیک را دشوارتر سازد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشته است که توافقنامه استراتژیک آمریکا با عراق، به بغداد این اجازه را می دهد که سفارش خرید سیستم عاملی های مهم جنگی را از آمریکا بدهد؛ بر اساس این خبر، بغداد در طول سال گذشته سفارش خرید ۳۶ جنگنده اف-۱۶، ۵۲ جنگنده چند منظوره را داده است.

در ادامه این خبر آمده است که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به «نوری المالکی» نخست وزیر عراق درباره بازرسی پروازهای محموله های ایران به سوریه تاکید کرده است.

این در حالیست که دولت مالکی حمل و نقل تسلیحات ایران از طریق حریم هوایی عراق به سوریه را رد و اعلام کرده است که آمریکا باید در خصوص این ادعای خود مدارک ارائه دهد.
کد مطلب: 6573
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *