۰
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶
شیخ نعیم قاسم:

جریان ۱۴مارس مجری دستورات خارجی است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از دخالت جریان ۱۴ مارس در بحران سوریه و حمایت آن از گروه‌های تروریستی مسلح در این کشور انتقاد کرد و گفت که این جریان مجری دستورات خارجی است
به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسمی فرهنگی و تربیتی در منطقه ضاحیه در حومه بیروت بار دیگر دعوت حزب الله برای مداخله نکردن امور داخلی نظام، ملت و موسسات سوریه و رها کردن مردم سوریه به حال خود برای انتخاب گزینه‌های بین خودشان و مسئولان از طریق گفت‌وگو و اصلاحات و اجرای گام‌های لازم برای حل بحران را تکرار کرد.

وی تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ و در صدر آنها آمریکا برای برهم زدن اوضاع سوریه درتلاش هستند و می‌خواهند با همکاری تعدادی از رژیم‌های منطقه به مردم سوریه آسیب برسانند و به مقاومت آنها ضربه بزنند و آنها را از معادله موثر در مسئله فلسطین خارج کنند و سوریه را به سکویی برای خدمت به طرح صهیونیست‌ها به جای مخالفت با آن، تبدیل نمایند.

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اگر دولت کنونی لبنان و دیدگاه سیاسی آن نبود، جنگ در لبنان شعله ور و بخشی لاینفک از بحران سوریه می‌شد و ثبات به طورکامل بهم می خورد زیرا جریان ۱۴ مارس دوستدار لبنان و آینده این کشور و ساختن آن و تصمیم گیری داخلی در لبنان نیست بلکه می خواهد دستورات خارجی را را اجرا کند؛ حتی اگر این امر به قیمت ویرانی کشور تمام شود.

وی گفت: وارد کردن لبنان به موضوع مسلح کردن و پناه دادن به افراد مسلح خارج از کشور وتلاش برای ایجاد منطقه‌ای حائل در شمال، همگی اقداماتی است که جریان ۱۴ مارس آن را انجام داده است و باعث آسیب رسیدن به لبنان می‌شود و به سود این کشور نیست.

شیخ نعیم قاسم افزود: مداخله در امور داخلی سوریه می تواند لبنان را وارد نبردی شکست خورده کند که تنها استکبار آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آنها از آن سود می‌برند.

وی خواهان رنگ و بوی طائفه ای و مذهبی ندادن به موضعگیرها در لبنان شد و این سوال را مطرح کرد که چه توجیهی دارد که موضعگیری درقبال اسرائیل مذهبی یا طائفه ای باشد؟ اسرائیل دشمن همگان از هر مذهب و طائفه‌ای است.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین این سوال را مطرح کرد که چه توجیهی دارد حملات علیه مقاومتی که لبنان را آزاد کرد و متعلق به یک طائفه خاص نیست و تمام سختی‌ها و دشواری‌ها را به نمایندگی از همگان تحمل کرد و به دوش کشید، متمرکز شود؟

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تلاش‌هایی برای رنگ و بوی مذهبی و طائفه ای دادن به هرچیزی که در لبنان می‌گذرد، وجود دارد و این خطر بزرگی است که با آن مقابله خواهیم کرد و مانع آن خواهیم شد و با تمام قدرت خویش برای تداوم ثبات تلاش خواهیم کرد.
کد مطلب: 6597
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *