۰
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۰
مرسي در بروكسل:

مقدسات اسلامي و پيامبر(ص) براي ما مسلمانان خط قرمز است

محمد مرسي تاكيد كرد كه مقدسات اسلامي و پيامبر(ص) براي ما مسلمانان خط قرمز به شمار مي‌آيند
 براساس گزارش شبكه اسكاي نيوز عربي، محمد مرسي، رئيس‌جمهور مصر در سفرش به بروكسل و مقر اتحاديه اروپا و ديدار با خوزه مانوئل باروسو، رئيس كميسيون اروپا گفت: ما با هرگونه اهانت به ساحت پيامبر (ص) مخالف هستيم.

وي تاكيد كرد: ما توهين به مقدسات را نمي‌پذيريم و با هر كس كه در سخن يا در عمل به پيامبر (ص) اهانت كند، دشمني مي‌ورزيم.

مرسي تاكيد كرد: از سوي تمام مردم مصر سخن مي‌گويم اقدامات هر كسي را كه در كلام يا عمل تلاش كند به پيامبر (ص)‌ يا مقدسات اسلامي اهانت كند،‌ محكوم مي‌كنم.

رئيس‌جمهوري مصر تصريح كرد: ما از تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به فيلمي در اهانت به پيامبر (ص)‌ حمايت مي كنيم، اما با حمله به كنسولگري‌ها و سفارتخانه‌ها مخالف هستيم، اين‌ اقدامات اشتباه است، با اين حال تاكيد مي‌كنم كه قادر به تامين امنيت هيات‌هاي ديپلماتيك در مصر هستيم.

وي در ادامه افزود: مصر با اراده آزاد رئيس‌جمهور خود را انتخاب كرد و از مرحله استبداد به دموكراسي راه يافت، دولت جديد خواهان استقلال دستگاه‌هاي مجريه و قانون‌گذاري است. تمام مردم مصر با هم برابر هستند و هيچ تفاوتي ميان آن‌ها در مقابل قانون نيست. ما براي آينده بهتر و تحقق اصلاحات گام برمي‌داريم اما براي شكوفايي اقتصاد به زمان بيشتر و كمك‌ كشورهاي ديگر نيازمنديم.

رئيس‌جمهوري مصر در خصوص سوريه گفت: اخضر الابراهيمي، فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب خواهان همكاري با اعضاي نشست چهار جانبه در خصوص سوريه است و ما در صدد هستيم كه نشست چهار جانبه در چارچوب تلاش‌هاي اتحاديه عرب باشد. ما نمي‌خواهيم كه در امور داخلي سوريه دخالت كنيم، مردم سوريه بايد خودشان سرنوشتشان را مشخص كنند و مساله مهم اكنون جلوگيري از خونريزي‌ها در سوريه است.

وي در اظهاراتي مداخله‌جويانه گفت: ديگر جايي براي صحبت از اصلاحات در سوريه وجود ندارد. ما خواهان تغيير نظام سوريه هستيم.

رئيس‌جمهوري مصر امروز (پنجشنبه) اولين سفر خود به كشورهاي اروپايي را با ديدار با نخست‌وزير بلژيك آغاز كرد.

وي با كاترين آشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و همچنين رئيس پارلمان اروپا ديدار و گفتگو مي‌كند و سپس در سفري دو روزه به رم رفته و مذاكرات دوجانبه‌اي با ماريو مونتي، نخست‌وزير ايتاليا خواهد داشت.
کد مطلب: 6615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *