۰
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۲

چين و ازبکستان بر تقويت همکاري هاي دو جانبه تاکيد کردند

هویی لیانگیو معاون نخست وزیر چین در دیدار با نخست وزیر ازبکستان گفت روابط چین و ازبکستان از زمانی که دو کشور بیست سال قبل روابط دیپلماتیک برقرار کردند، وارد مرحله ای جدید شده است.
وی افزود رابطه راهبردی چین و ازبکستان که ژوئن گذشته طی سفر اسلام کریموف رئیس جمهور ازبکستان به چین ایجاد شد، روابط دو کشور را به دوره توسعه جدیدی ارتقا داده است.
هویی لیانگیو گفت هدف از سفرش به ازبکستان، پیشبرد هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه و اجرای توافقات مهمی است که بین سران دو کشور صورت گرفته است.
معاون نخست وزیر چین خاطر نشان کرد دو کشور در سال های اخیر اعتماد سیاسی متقابل را افزایش داده اند و با یکدیگر در اجرای طرح های بزرگ گوناگون در زمینه های اقتصادی و تجاری، انرژی و زیر ساخت ها همکاری کرده اند. دو کشور همچنین در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی همکاری کرده اند.
وی افزود چین و ازبکستان برای رابطه خود ارزش قائلند و یکدیگر را شرکایی خوب و برادرانی صادق قلمداد می کنند.
هویی لیانگیو با قدردانی از سیاست های دوستانه ازبکستان در قبال چین، گفت چین مایل است با ازبکستان برای توسعه همکاری های عملگرایانه و پیشبرد مشارکت راهبردی دو جانبه همکاری کند.
نخست وزیر ازبکستان نیز گفت کشورش سیاست های خارجی صلح محور را دنبال می کند و به سیاست چین واحد پایبند است و از تلاش های چین برای مبارزه با سه نیروی شیطانی افراط گرایی، تروریسم و جدایی طلبی حمایت می کند.
وی ابراز امیدواری کرد کشورش همکاری ها با چین را در زمینه های مختلف از جمله امور سیاسی، امنیتی، تجاری، سرمایه گذاری، حمل و نقل و کشاورزی تقویت کند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از تاشکند، ازبکستان آخرین مرحله از سفر دوره ای هویی لیانگیو بود. وی پیشتر به اتیوپی، جمهوری دموکراتیک کنگو، تانزانیا و قرقیزستان سفر کرده بود.
کد مطلب: 6651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *