۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۹

در هفته گذشته بازدهي منفي بورس كاهش داشته است

در جريان معاملات هفته گذشته بورس تهران تمام متغيرهاي مهم بورس از جمله ارزش، حجم معاملات، تعداد خريداران و دماسنج بازار سرمايه با افزايش مواجه شد و بورس تهران هفته خوشي را سپري كرد.
بورس تهران با صعود خود در هفته گذشته توانست باعث افزايش خوشحالي سهامداران و كاهش زيان آنها به منفي يك درصد شده و اميد به بهبود را افزايش دهد.

با اين حال معاملات هفته گذشته بورس تهران تحت تاثير افزايش قيمت بازارهاي رقيب و نوسانات مثبت اين بازارها بود به طوري كه قيمت دلار و سكه به طور چشمگيري در هفته گذشته افزايش يافت و موجب توجه سرمايه گذاران به بازارهاي موازي شد.

اما اين مانع از ادامه رشد بورس نشد زيرا علاوه بر افزايش حجم معاملات و تعداد خريداران، دماسنج بازار سرمايه در اين هفته ۲۲۹ واحد رشد را تجربه كرد تا به كانال ۲۶ هزار واحد نزديك تر شود.

به اين ترتيب طي چهار روز معاملاتي هفته گذشته حجم و ارزش معاملات به ترتيب ۱۶ و ۲۹ درصد افزايش يافت و هزار و ۲۳۰ ميليون سهم به ارزش سه هزار و ۵۶۳ ميليارد ريال مورد معامله قرار گرفت.

همچنين دفعات معامله ۲۳ درصد رشد كرد و به ۸۳ هزار دفعه رسيد؛ علاوه بر اين تعداد خريداران با رشد ۱۷ درصدي مواجه شد و به ۲۴ هزار و ۹۶۳ خريدار رسيد.

با افزايش قيمت‌ها و تعداد خريداران، دماسنج بازار سرمايه نيز ۲۲۹ واحد معادل ۰،۸۹ درصد رشد كرد و به ۲۵ هزار و ۸۸۹ واحد رسيد؛بر اين اساس پيش بيني مي شود كه مهم ترين متغير بورس با منتشر نشدن خبر منفي در هفته آينده بتواند خط مقاومت ۲۶ هزار واحد را بشكند.
کد مطلب: 6712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *