۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۹

دستهای پشت پرده‌ سینمای ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم افزود: نبود نظارت و مدیریت مناسب منجر به وجود آمدن دست های پنهانی می شود که مسیر سینمای ایران را تغییر می دهد.
سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با  خانه ملت، وضعیت سینمای ایران را بسیار اسفناک خواند و گفت: امروزه سینمای ایران دچار روزمرگی شده و هنوز به سینمایی حرفه ای تبدیل نشده است.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در سینمای کشور دست هایی در کار است که نمی گذارد سینمای ایران مسیر مستقیم خودش را طی کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه معضلات تولید و اکران فیلم ها در سینمای ایران در حال گسترش است افزود: حمایت و پشتیبانی در سینمای ایران یا بسیار کم و یا محدود به افراد خاص است که همین امر نیز سبب بروزمشکلاتی در این عرصه شده است.
وی تصریح کرد: گاه اسم ها به جای اکران فیلم و در سر سینماها دیده می شود ،در حالی که در این میان باید کار به دست کاردان سپرده شود تا سینمای ایران از این منجلاب گرفتاری ها رهایی یابد.
عضو کمیسیون شوراها در مجلس نهم با اشاره به اینکه فیلم های ضعیف و نبود تجهیزات مناسب در پخش و تولید فیلم ها از دیگر دلایل ضعف سینمای ایران است ،اظهار داشت: رانت و کمبود نظارت دقیق بر این مشکلات دامن زده و اکران و ساخت فیلم ها را با مشکل روبرومی سازد.
کیاسری ضعف در بخش های نظارتی را مهمترین معضل سینمای ایران دانست و افزود: نظارت قبل از نوشتن فیلمنامه، نظارت در حین تولید فیلم و نظارت در زمان اکران از مراحل پخش فیلم محسوب می شود که وقتی در این سه مرحله ضعف وجود داشته باشد، معلوم است که وضعیت سینما این چنین خواهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: اقتصاد یکی از مهمترین مقوله های هنر هفتم است و نمی توان آن را از اصل سینما جدا کرد، بنابراین ضرورت جامعه ما این است که مسئولان فرهنگی با اتخاذ تصمیماتی مناسب سینمای ایران را از معضلات پیش رو نجات دهند./
کد مطلب: 6758
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *