۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۵
وزیر دارایی فرانسه خبر داد

احتمال موافقت پاریس با دادن مهلت به یونان برای اصلاحات اقتصادی

وزیر دارایی فرانسه تاکید کرد اگر یونان به اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی متعهد شده پایبند باشد مهلت بیشتری به این کشور داده خواهد شد.
به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس ، پیر موسکویچی پس از دیدار با آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان در جمع خبرنگاران تصریح کرد اگر یونان به تعهدات قبلی خود برای اجرای اصلاحات ساختاری مالی و اقتصادی پایبند باشد ممکن است مهلت بیشتری به این کشور داده شود تا کسری بودجه و بدهی های خود را کاهش دهد .

بر این اساس وی افزود این یک پیش شرط مهم است و مهلت بیشتر زمانی به دولت یونان داده خواهد شد که آتن این پیش شرط را عمل کند . اجرای تعهدات قبلی یونان یک الزام و شرط ضروری است .

بر اساس این گزارش وی گفت یونان باید با عمل به تعهدات گذشته خود برای اجرای اصلاحات مالی و اقتصادی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه ، اعتماد وام دهندگان بین المللی را جلب کند . گری رایس سخنگوی صندوق بین المللی پول نیز تاکید کرد مذاکرات خوبی در خصوص دادن مهلت بیشتر به یونان برای اجرای اصلاحات مالی و اقتصادی داشته ایم . یونان باید تا دو سال آینده ۱۱.۵ میلیارد یورو از هزینه های بودجه خود را کاهش دهد .

نشست آتی رهبران اروپایی در ماه اکتبر برگزار خواهد شد و در این نشست در خصوص وضعیت آتی یونان تصمیم‌گیری خواهد شد.به اعتقاد کارشناسان اقتصادی گزارش بازرسان بین‌المللی در خصوص وضعیت یونان تاثیر زیادی بر تصمیم رهبران اروپایی خواهد داشت. یونان به دنبال کسب مهلت دو ساله بیشتر از وام دهندگان بین‌المللی برای اجرای تعهدات اقتصادی و مالی است.

یونان باید برای جلب نظر مساعد وام دهندگان بین‌المللی سیاست‌های ریاضت اقتصادی و مالی بیشتری را با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه انجام دهد.بر این اساس، یونان از اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون با بحران مالی و بدهی روبرو است .میزان بدهی یونان تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۳۶۷.۹ میلیارد یورو رسیده بود.

یونان دو سال پیش مجبور شد، برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی کمک ۱۳۰ میلیارد یورویی را دریافت کند و در ازای دریافت این کمک متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است.

بر اساس طرح وام دهندگان بین المللی دولت یونان باید تا سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۱۱.۵ میلیارد یورو از هزینه های بودجه خود را کاهش دهد.
کد مطلب: 6815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *