۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۶
نتانیاهو:

قصدی برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت قصدی برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» ادعاها در این باره که وی در حال ایجاد تنش با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بوده تا بر نتایج انتخاباتی این کشور به نفع نامزد جمهور‌خاواهان «میت رامنی» تاثیر بگذارد، رد کرده و این ادعاها را کاملا بی اساس توصیف کرد.

وی که بمناسبت «روش هاشانا» سال جدید یهودیان صحبت می‌کرد، گفت درخواستش از آمریکا و جامعه جهانی برای تعیین خط قرمزی برای ایران، هیچ ارتباطی به تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد.

نتانیاهو گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به انتخابات آمریکا ندارد چون برنامه هسته‌ای ایران کاری به تقویم سیاسی آمریکا ندارد.

وی اضافه کرد: اگر سانتریفیوژهای به طور معجزه آسایی متوقف شوند، آگر آنها مهیا کردن اورانیوم غنی شده برای ساخت بمب اتمی را متوقف کنند، پس از آن، من قصد دارد که [در این باره] صحبت نکنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اما برنامه هسته‌ای ایران، هیچ توجهی به تقویم سیاسی داخلی آمریکا ندارد. برای من این موضوع یک سیاست و موضوعی امنیتی بوده و موضوعی سیاسی نیست.

نتانیاهو تماس تلفنی شب چهارشنبه خود با باراک اوباما را «گفت وگویی خوب» توصیف کرد.

وی ادامه داد: ما درباره اهداف مشترک برای متوقف کردن ایران از توسعه برنامه سلاح اتمی‌اش صحبت کردیم و درباره خواسته‌هایمان در هماهنگی تنگاتنگ تلاش‌هایمان صحبت کردیم.

نتانیاهو اخیر در سخنانی گفت بود کسانی که خط قرمزی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران قرار نمی‌دهند نمی‌توانند در مقابل اسرائیل نیز چراغ قرمز قرار دهند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا، اوباما به این سخنان واکنشی نشان داده، گفت: قصد ندارم جزئیات این گفت‌وگو را منتشر کنم.

وی گفت: واضح است، من دیدگاه خود را دارم و واقعا درباره ابراز دیدگاه‌های خود زمانی که فکر کنم امنیت اسرائیل در خطر است، خجالت نمی‌کشم.

نتانیاهو افزود: این مسئولیت من به عنوان نخست وزیر کشور یهودی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما با چالش امنیتی بزرگی مواجه هستیم و زمانی که فکر کنم نیازبه صحبت کردن درباره موضوعی است، من آن را انجام می‌دهم.

نتانیاهو سطح کنونی همکاری امنیتی و اطلاعاتی با آمریکا را «خیلی نزدیک» و «خیلی مهم» توصیف کرد و گفت این موضوع به معنای آن نیست که دو طرف اختلاف دیدگاه ندارند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این مصاحبه گفت تا کنون گفت‌وگویی با «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر نداشته اگر چه تماس‌هایی با دولت مصر و همچنین مقامات نظامی این کشور وجود داشته است.

وی تاکید کرد دولت جدید مصر هنوز باید درباره عمق تعهدشان به توافقنامه صلح تصمیم‌گیری کند.

نتانیاهو تاکید کرد اسرائیل به توافقنامه صلح با مصر پایبند بوده و ابراز امیدواری کرد که مصر نیز به آن پایبند باشد.
کد مطلب: 6826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *