۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۲
تهیه‌کننده فیلم ضداسلامی:

به انتشار کامل این فیلم فکر می‌کنم

در حالیکه انتشار فیلم ضد اسلامی توهین به پیامبر اسلام تظاهرات گسترده مسلمانان را به دنبال داشته است،‌ تهیه‌کننده این فیلم با اعلام اینکه از ساخت آن پشیمان نیست،‌ اعلام کرد که به فکر انتشار کل این فیلم است.
به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، درحالیکه انتشار فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام تظاهرات گسترده ضد آمریکایی مسلمانان در کشورهای مختلف و صدور بیانیه های هشدارآمیز و اضطراری و بعضا تعلیلی، تعلیق فعالیت و تخلیه سفارتخانه های آمریکا را در پی داشته است،‌ تهیه کننده این فیلم ضد اسلامی اعلام کرد که از ساخت این فیلم پشیمان نیست.

«ناکولا بیسلی» ۵۵ ساله که یک قبطی مصری ساکن کالیفرنیا است، ضمن اشاره به مرگ «کریس استیونز» سفیر آمریکا به همراه سه دیپلمات آمریکایی دیگر در لیبی در جریان تظاهرات صورت گرفته در اعتراض به این فیلم موهن، اعلام کرده است: نه، من بابت این فیلم تاسف نمی خورم؛ من از کشته شدن سفیر آمریکا غمگین شدم اما از ساخت این فیلم پشیمان نیستم.

بیسلی گفت: من کسی هستم که این فیلم ۱۴ دقیقه ای را منتشر کردم و آن را در اینترنت قرار دادم و در حال حاضر به فکر انتشار کل این فیلم هستم؛ هیچ کس در فیلم من دست نبرده است.

تهیه کننده فیلم موهن به پیامبر در پاسخ به این سوال که آیا از اینکه خشونت ایجاد شده در واکنش به این فیلم، شهروندان آمریکایی را هدف بگیرد، احساس پشیمانی می کند یا خیر، گفت: بله، من احساس گناه می کنم، آمریکا هیچ ربطی به این موضوع ندارد و در حال متحمل پیامدهای فیلمی است که هیچ ارتباطی با آن ندارد.

ناکولا افزود: من در سال ۱۹۹۴ میلادی کتابی درباره اسلام منتشر کردم که احزاب خاصی را تحت تاثیر قرار داد؛ آنها از من خواستند که این کتاب را به یک فیلم تبدیل کنم و من این کار را کردم.

بیسلی که خود را یک متفکر عرب علاقه مند به امور اسلامی توصیف کرده است، در ادامه مدعی شده است: من یک پیام برای کل جهان و نه مسلمانان دارم؛ من امیدوارم که شما قبل از قضاوت درباره این فیلم، کل آن را ببینید!

در ادامه این خبر آمده است که در فیلم ضد اسلامی بیسلی،‌ بازیگرانی حضور دارند که لهجه قوی آمریکایی دارند و مسلمانان را به عنوان افرادی زشت رفتار و کسانی که بی دلیل خشن هستند، به تصویر کشیده اند؛ در این فیلم به پیامبر اسلام توهین شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: با این وجود، در میان ادعاهای متناقضی که درباره نقش یهودیان و یا قبطی های مسیحی در ساخت این فیلم مطرح شده اند، اینکه چه کسی دقیقا پشت ساخت این فیلم قرار دارد هنوز مبهم است؛‌ هویت سازنده این فیلم ضد اسلامی در وهله اول فردی به نام «سام باسیل» معرفی شد؛ فردی که ادعا می کرد یک اسرائیلی آمریکایی تبار است و از سوی یهودیان حمایت مالی می شود.

گزارش ها نشان می دهد که باسیل به دنبال شروع تظاهرات ضد آمریکایی در مصر و لیبی، مخفی شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اما تردیدها درباره هویت سازنده این فیلم تشدید شد تا اینکه رسانه های خبری آمریکا به فردی به نام ناکولا اشاره کردند؛ یک مسیحی قبطی که به جرایم مالی محکوم است و در بیرون از لس آنجلس زندگی می کند.

علاوه براین، گزارش های آنلاین منتشر شده به وبلاگ «نیویورک تایمز» نشان می دهد که فردی به نام «مورسی سادک» که یک مسیحی قبطی متولد مصر است و همچنین «تری جونز» کشیش هتاک آمریکایی که به سوزاندن قرآن شهرت دارد، در ترویج این فیلم همکاری کرده اند.
کد مطلب: 6836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *