۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۱

تشکیل سازمان بیمه سلامت/ حکم مدیر عامل صادر شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل سازمان بیمه سلامت در هفته جاری خبر داد و گفت: بدلیل مشغله وزیر تشکیل این سازمان به این هفته موکول شد ضمن اینکه حکم مدیر عامل سازمان صادر شده است.
سید عبدالله عمادی  با اشاره به آخرین وضعیت سازمان بیمه سلامت و روند تشکیل آن اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم و کارهای ابتدایی جهت تشکیل سازمان سلامت انجام شده است و بزودی وارد مراحل جدید تشکیل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در حال حاضر در وزارتخانه و از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است، بحث مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت است.

عمادی در خصوص گزینه‌های تصدی‌گری مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: هم اکنون دو گزینه مطرح است که یکی از آنها مدیرعامل فعلی سازمان بیمه خدمات درمانی کشور (هداوند) است و یکی دیگر نیز از افراد مرتبط با حوزه سلامت و درمان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصویب اساسنامه سازمان بیمه سلامت در چند ماه گذشته بود که در حال حاضر نیز وزیر تاکید ویژه‌ای بر تشکیل سازمان بیمه سلامت دارد.

وی خاطرنشان کرد: بزودی حکم مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر خواهد شد و این سازمان رسما فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

عمادی در خصوص اعتبارات سازمان بیمه سلامت نیز بیان داشت: با توجه به اینکه در اواسط سال جاری این سازمان در حال تشکیل شدن است اعتبار خاصی برای آن پیش‌بینی نشده است و این سازمان همچنان با اعتبارات سازمان بیمه خدمات درمانی اداره خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در سال آینده و در بودجه سال اعتبارات سازمان بیمه سلامت تعیین خواهد شد و این مجموعه با اعتبارات قابل قبول می‌تواند روند مناسبی را در حوزه بیمه، سلامت و درمان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۲ اساسنامه سازمان بیمه سلامت، این سازمان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

عمادی ادامه داد: هم اکنون تعامل خوبی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت وجود دارد و امیدواریم این تعامل در آینده هم ادامه داشته باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: طرح پزشک خانواده همچنان به قوت گذشته کار خودش را انجام خواهد داد و بزودی در استانهای دیگر طرح پزشک خانواده اجرا خواهد شد.
کد مطلب: 6882
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *