۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۷
سجادي:

تحقق توسعه پایدار مستلزم حمایت مستمر مالی کشورهای در حال توسعه است

محمدرضا سجادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو صبح جمعه در سخنانی در ظرفیت ريیس گروه جنبش غيرمتعهدها در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو درباره موضوع "حق توسعه"، در محل این سازمان سخنرانی کرد.
در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نشست شورای حقوق بشر كه با حضور ريیس شورای حقوق بشر و معاون کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل انجام گرفت، نماينده كشورمان درباره محوریت موضوع حقوق بشر در برنامه کار سازمان ملل، محوریت بودن حق توسعه را در فعالیت های سیاسی و عملیاتی سازمان ملل و سازمان‌های تخصصی آن و نظام تجارت جهانی برای نیل به این حق و اجتناب از هرگونه رفتار تبعیض‌آمیز با حق توسعه را موضوعی ضروری دانست.

ريیس گروه نم در شورای حقوق بشر سازمان ملل، در ادامه سخنانش با اشاره به تلاش‌های اين جنبش برای عملیاتی كردن و تحقق حق توسعه در سطح بین‌المللی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا موضوع حق توسعه را به‌عنوان یک اولویت کاری در نظر گیرد.

سجادی در ادامه با تاکید بر اهمیت کنفرانس ملل متحد درباره حق توسعه که در سال جاری میلادی در برزیل برگزار شد، افزود: با وجود تلاش کشورهای در حال توسعه، برای تحقق توسعه پایدار باید مسیر طولانی را پیمود.

او در ادامه سخنانش تاکید کرد اگر چه دولت‌ها مسوول اصلی ارتقا و حمایت از حق توسعه در کشورهای خود هستند، لیکن تحقق توسعه پایدار مستلزم انجام یک ا قدام جمعی و همکاری بین‌المللی و حمایت مستمر مالی کشورهای در حال توسعه است.

سجادی در پایان با قدردانی از گزارش ارائه شده توسط گروه کاری حق توسعه به نشست جاری شورای حقوق بشر، خواستار حمایت کامل دفتر کمیسر عالی از فعالیت‌های گروه مذکور به عنوان مرتبط‌ترین رکن ملل متحد در زمینه تحقق حق توسعه شد.
کد مطلب: 6976
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *