۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۴
پانتا:

تعیین خط قرمز برای ایران درخواستی سیاسی است

لئون پانتا» تعیین خط قرمز برای ایران را رد کرد و گفت که نتانیاهو با مطرح کردن بحث تعیین خط قرمز، قصد دارد اوباما را به گوشه رینگ ببرد.
 به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا امشب عنوان کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سعی دارد با درخواست از اوباما برای ترسیم خط قرمزهایی اندک، او را به گوشه رینگ ببرد. وی که با بخش امنیت ملی پایگاه «فارین پالیسی» مصاحبه می‌کرد، درخواست نتانیاهو از اوباما برای ترسیم خط قرمز را رد کرده و گفت: «حقیقت این است که روسای جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل و هر کشور دیگری، یک دسته خط قرمز ندارند که بخواهند از آن برای مشخص کردن تصمیماتشان استفاده کنند».

وزیر دفاع آمریکا افزود: «آنچه که آن‌ها دارند، مدارکی است که به آن‌ها ارائه شده و نشان می‌دهد که وضعیت یک کشور حدودا چگونه است، و پس از آن است که آن‌ها ارزیابی می‌کنند که در برخورد با این موقعیت، چه اقدامی باید صورت گیرد. منظورم این است که این دنیای واقعی است. خط قرمزها نوعی استدلال سیاسی هستند که از آن‌ها برای به گوشه رینگ بردن افراد استفاده می‌شود».

با وجود شکاف آشکاری که میان آمریکا و اسرائیل بر سر برنامه هسته‌ای ایران به وجود آمده، پانتا وجود چنین اختلافی را رد کرد و گفت: «زمانی که دوستانی نظیر اسرائیل دارید، با او وارد بحث‌های بسیار جدی برای تعیین نحوه برخورد با موضوعات می‌شوید، و این چیزی است که اکنون در جریان است».

وی همچنین به بحث اعتراضات در کشورهای اسلامی نیز پرداخته و اذعان کرده است که آمریکا با مستقر کردن نیروهای خود در این کشورها، آمادگی خود را افزایش داده تا بتواند در صورت نیاز از آن‌ها برای فرونشاندن اعتراضات استفاده کند. به گفته وی، آمریکا ممکن است در صورت نیاز نیروهای خود را در ۱۸ کشور مستقر کند.

این مقام آمریکا افزوده است که آمریکا به شرایط کشورهای منطقه که در آن‌ها تظاهرات شده، توجه ویژه دارد.

تظاهرات‌های اخیر در کشورهای اسلامی، آمریکا را مجبور کرده تا سفارتخانه‌های خود را در چند کشور تعطیل کند و به علاوه تمام سفارتخانه‌های خود را به حالت آماده‌باش درآورده است.
کد مطلب: 6998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *