۰
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۲

وعده‌ي مسؤول كارگروه حل مشكل كاغذ

مسؤول كارگروه حل مشكل كاغذ با دادن وعده‌ي كاهش قيمت كاغذ، گراني ارز را دليل گران شدن كاغذ عنوان كرد.
داريوش رضواني كه با حكم علي اسماعيلي ـ سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ به اين سمت منصوب شده است، درباره برنامه‌هاي اين كارگروه براي حل مشكل كاغذ گفت: اين كارگروه با توجه به درخواست فعالان نشر از سوي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايجاد شده است و مي‌خواهد دغدغه‌ها و آسيب‌هاي اين حوزه را برررسي كند و بر اساس پيشنهادهاي فعالان اين حوزه، مسائل كاغذ حوزه كتاب و مطبوعات را حل كند.

او ادامه داد: ما تلاش مي‌كنيم با هماهنگي‌اي كه با بانك مركزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام مي‌دهيم، سازوكارهاي ممكن براي حل مشكل كاغذ را بررسي كنيم و از سوء استفاده‌هاي احتمالي در اين حوزه جلوگيري كنيم تا بتوانيم بازار كاغذ را تعديل كنيم.

رضواني همچنين تأكيد كرد: شرايط پيش‌آمده به گونه‌اي است كه هم توليدكنندگان كاغذ و هم دست‌اندركاران توزيع كاغذ آسيب‌هاي فراواني مي‌بينند. از سوي ديگر، مصرف‌كنندگان كاغذ نيز با دشواري‌هايي مواجه هستند؛ بنابراين ما تلاش مي‌كنيم اين مسائل را سامان‌دهي كنيم.

مسؤول كارگروه حل مشكل كاغذ با اشاره به اين‌كه وزارت ارشاد مسؤوليتي در زمينه قيمت‌گذاري براي كاغذ ندارد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مسؤوليتي در زمينه قيمت‌گذاري كاغذ ندارد؛ اما از آن‌جا كه اين مسأله متوجه فعالان عرصه نشر است و اين فعالان دغدغه‌هاي خود را با وزارت ارشاد در ميان گذاشته‌اند، ما تلاش مي‌كنيم تا بتوانيم اين دغدغه‌ها را به وسيله مسؤولان ذي‌ربط حل كنيم.

او در پاسخ به اين‌كه علت گراني كاغذ چيست، گفت: فكر مي‌كنم يك مقدار بحث گراني ارز در اين زمينه مؤثر بوده است. قرار بود ارز مرجع به كاغذ داده شود؛ اما در تقسيم‌بندي بانك مركزي، ارز مبدء به كاغذ اختصاص داده نشد و در نتيجه قيمت كاغذ بالا رفت.

رضواني در پاسخ به اين سؤال كه چرا قيمت كاغذ داخلي نيز از سال گذشته تاكنون چندبرابر شده است، گفت: با توجه به اين‌كه براي توليد كاغذ مواد خام از خارج وارد مي‌شود، اين گراني متوجه كاغذ داخلي نيز شده است.

او در پايان با تأكيد بر پايين آمدن قيمت كاغذ، گفت: تمام تلاش اين كارگروه، تعديل قيمت كاغذ است و حتما اين اتفاق مي‌افتد؛ چون فعالان نشر اين مطالبه را دارند و خواهان اين اتفاق هستند.
کد مطلب: 7023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *