۳
۰
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۵
داریوش قنبری در گفت و گو با پایگاه خبری "فریادگر":

حضور خاتمی در انتخابات نیازی فراملی و فرا جناحی است

حضور خاتمی در انتخابات نیازی فراملی و فرا جناحی است

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری معتقد است آمدن آقای خاتمی و حضور او با توجه به شرایط کشور نیازی است که منافع ملی ما فراتر از بحث راست و چپ، ایجاب می‌‌کند. داریوش قنبری در گفت‌وگو با پایگاه خبری فریادگر، با بیان اینکه این روزها در رابطه با انتخابات حال و هوایی که باید در طیف‌های مختلف سیاسی وجود داشته باشد شکل نگرفته و فضای سردی بر جناح‌های سیاسی حاکم است، یادآور شد: در سال‌های گذشته ماه‌ها پیش از انتخابات گروه‌ها و افراد تحرکات خود را آغاز می‌کردند. وی در رابطه با حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اظهار کرد: به طور قطع حضور ایشان در انتخابات تعیین‌کننده خواهد بود، اینکه اصلاح‌طلبان تحرکات انتخاباتی چندانی نداشتند شاید تا حدودی به دلیل عدم اعلام موضع آقای خاتمی است تا تکلیف را مشخص کند که می‌آید یا نه. عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، با اعلام اینکه در مجموع منتظر تصمیم ایشان هستیم، گفت: تصمیم آقای خاتمی مبادلات انتخاباتی برای بسیاری را به هم خواهد ریخت و اصولگرایان شاید تحت تاثیر او استراتژی‌های انتخاباتی خود را تغییر دهند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ادامه داد: آمدن آقای خاتمی و حضور او با توجه به شرایط کشور نیازی است که منافع ملی ما فراتر از بحث راست و چپ، ایجاب می‌‌کند. قنبری همچنین به احتمال حضور نیافتن خاتمی در انتخابات سال آینده اشاره و تصریح کرد: اگر آقای خاتمی در عرصه حضور نیافت به طور قطع می‌تواند در روند اجماع اصلاح‌طلبان تاثیر زیادی بگذارد و اجماع مورد نظر را درباره انتخابات ایجاد کند. وی با رد بحث احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از یک کاندیدای اصولگرا، بیان کرد: به هیچ وجه این اتفاق رخ نخواهد داد، اصلاح‌طلبی یک هویت خاص سیاسی است و اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان به انتخابات ورود پیدا کنند با همین هویت خود وارد می‌شوند. از سوی دیگر در صورت دفاع از یک فرد اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری، اساس هویت اصلاح‌طلبی زیر سئوال می‌رود. به گفته این نماینده اصلاح‌طلب در مجلس هشتم، شاید بحث ائتلاف میان شخصیت‌های معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا بتواند قابل طرح باشد؛ اما باید ویژگی‌ها و محورهایشان تعیین شود چرا که ائتلاف به همین سادگی شکل نمی‌گیرد.

کد مطلب: 7062
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
داریوش قنبری و مصطفی کواکبیان صدای رسای ملت در مجلس هشتم ، نبودتان به شدت احساس می شود . امید بود که ندیمی و تابش جای خالی شمارا پر کنند ، اما افسوس ! مثل اینکه هردو توجیه شده اند !
با وجودی که اصلاح طلبان زخمی عمیق از گذشته دارند که التیام نیافته ، اما به عنوان یک تاکتیک نگاه به آینده و فعلاً بی توجه به گذشته راه عاقلانه ای است . بنا بر این با نظر داریوش شجاع موافقم.خیلی هم موافقم .
علی محمدی طرقبه
Iran, Islamic Republic of
جایت خالی اخوی : امروز روزنامه ها نوشتند جناب تابش فرموده اند اصلاح طلبان از لاریجانی در ریاست جمهوری حمایت خواهند کرد ! لطفا یک فاتحه بخوانید با اصلاح طلبی و اصلاح طلبان خداحافظی کنید . بیخود نیست که داریوش قنبری و کواکبیان و شیخ قدرت علیخانی در انتخابات رأی نمی آورند و امثال تابش رای می آورند . آقای خاتمی چه پاسخی دارد ؟ تابش خواهر زاده ایشان و از رانت ایشان به اصلاح طلبان قالب شد . چه انتظارات بزرگی از تابش را در سر می پرورانید .
احسان
حرف تابش چه ارزشی دارد ، ... خود اردکانی هم قبولش ندارند . مرجع اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی که نیست . اهمیت ندهید . وقتتان را تلف او نکنید .