۲
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷
دبير هيئت مديره انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران :

جزو کشورهای اول جهان در رشد گردشگری هستیم

امیرپویان رفیعی شاد گفت: در سال گذشته طبق آماری که سازمان جهانی گردشگری ارائه داد، ایران از نظر رشد گردشگری نه از نظر تعداد، جزو کشورهای رتبه نخست بود و عملاً این رشد دارد برای کشور ایران اتفاق می افتد.
جزو کشورهای اول جهان در رشد گردشگری هستیم
امیرپویان رفیعی شاد گفت: در سال گذشته طبق آماری که سازمان جهانی گردشگری ارائه داد، ایران از نظر رشد گردشگری نه از نظر تعداد، جزو کشورهای رتبه نخست بود و عملاً این رشد دارد برای کشور ایران اتفاق می افتد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، برنامه "مناظره" رادیو گفت و گو با موضوع گردشگری پایدار؛ راهکارها و چالش ها و با حضور امیر پویان رفیعی شاد دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران و محمدقاسم شربیانی رئیس گروه مطالعات گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی به روی آنتن رفت.
امیر پویان رفیعی شاد با اشاره به جاذبه های گردشگری ایران، آنها را در دو دسته فرهنگی و محیط زیست تقسیم بندی کرد و گفت: در هر دوی این موارد، پایدار بودن و ثبات این جاذبه ها بسیار اهمیت دارد.
وی تصریح داشت: اگر قرار است به گونه ای با این جاذبه ها رفتار شود که قابلیت انتقال به نسل های آتی را نداشته باشد، عملا شاهد پایداری نخواهیم بود و توسعه ای هم که ایجاد می شود، به صورت مقطعی خواهد بود.
دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران با اشاره به منابع طبیعی عنوان داشت: در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی را می طلبد اما آنچه در این مسئله اهمیت دارد، نقش جوامع میزبان و گردشگران است؛ اگر این دو مکمل یکدیگر باشند، خیلی از مشکلات از بین خواهد رفت.
وی در خصوص رشد گردشگری ایران بیان داشت: در سال گذشته طبق آماری که سازمان جهانی گردشگری ارائه داد، ایران از نظر رشد گردشگری نه از نظر تعداد، جزو کشورهای رتبه نخست بود و عملاً این رشد دارد برای کشور ایران اتفاق می افتد.
در ادامه محمدقاسم شربیانی با اشاره به آمارهای گردشگری گفت: در این حوزه دو بخش آمار داریم؛ یک بخش تعداد گردشگرانی است که وارد کشور می شوند. در این آمار هیچ ابهامی وجود ندارد. سازمان گردشگری نزدیک به پنج سال است که با همکاری پلیس مهاجرت با توجه به تعاریفی که سازمان گردشگری دارد، یک ستادی تشکیل داده و هماهنگی میان این دو سازمان و نهاد ایجاد کرده است.
وی افزود: آمار گردشگری یک بخش دومی نیز دارد یعنی باید دید این میزان گردشگری که وارد کشور شده است، چه میزان شغل در آمد ایجاد کرده است، چه میزان در رشد تولید ناخالص ملی تاثیرگذار است و یا چه میزان صادرات داشته است. این بخش کمی پیچیده است چون یک گردشگر در حوزه های مختلف اثرگذار است زیرا هم از هتل و هم از مکان های دیدنی استفاده می کند و هم سوغات می خرد و هم غذا مصرف می کند.
رئیس گروه مطالعات گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: برای همین مسئله، از طرف سازمان جهانی گردشگری یک شیوه آماری به نام حساب های گردشگری تهیه شده است تا مشخص شود گردشگرانی که وارد یک کشور شده اند چند درصد در صنایع مختلف موجب رشد شده اند.
کد مطلب: 71251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *