۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۰
سفیر دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی خبر داد:

تصمیم گیری وزیران خارجه کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدام توهین آمیز به پیامبر (ص) در نیویورک

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد : با توجه به جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در اقدام توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) ،وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان در سی ونهمین نشست خود در جیبوتی و همچنین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در مورد نحوه مقابله با این موضوع تصمیم گیری خواهند کرد.
ˈحمیدرضا دهقانیˈ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: سازمان همکاری اسلامی در طول سال های گذشته نسبت به موضوع ˈاسلام هراسیˈ حساس بوده و به همین منظور با تاسیس اداره ای در این باره همواره پیگیر اقدامات ضد اسلامی بوده است.

وی در عین حال تصریح کرد: طی روزهای اخیر این سازمان با صدور بیانیه ای پخش فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

دهقانی با بیان اینکه در نشست اخیر کارشناسان ارشد که ۱۹ تا ۲۱شهریورماه سال جاری در جده برگزار شد ، اسناد سی و نهمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای اسلامی در جیبوتی تهیه شد، اضافه کرد: در این نشست سه پیش نویس و سه قطعنامه، تهیه شد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری اسلامی افزود: ˈمقابله با اسلام ستیزی ˈ،ˈمشوه کردن چهره ادیانˈ و ˈاهانت به قرآن کریمˈ از عنوان های مطرح در این قطعنامه است.

وی افزود:به نظر می رسد با توجه به تحولات اخیر در منطقه و برگزاری اجلاس وزیران خارجه درجیبوتی و همچنین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، هیاتهای شرکت کننده در این اجلاس ها نسبت به نحوه مقابله با توهین به ادیان اسلامی و شخصیت های دینی و مذهبی تصمیم گیری کنند.

دهقانی در ادامه با اشاره به وجود دست های پشت پرده در هتک حرمت به مقدسات اسلامی اظهار داشت: غربی ها همواره تلاش کردند تا این تحولات را ناشی از آزادی بیان در قوانین اساسی و نظام های سیاسی خودشان بدانند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا در قبال اهانت به ادیان و مسلمانان سعی کرد از پذیرش مسوولیت در قبال این اقدامات، شانه خالی کند.

دهقانی گفت: پیروان ادیان الهی بطور عام و مسلمانان به طور خاص در طول سالیان گذشته تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا مانع از این روند در اهانت به ادیان و سمبل های مورد احترام مردم و مقدسات خود شوند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: نهاد های بین المللی همواره بر ضرورت احترام به ادیان ،ارزشها و احترام به سمبل های مورد توجه انسانها از سوی غربی ها تذکر داده اند .

وی ادامه داد: متاسفانه تمامی تلاش های مردم و نهادهای حقوق بشری و نهادهای غیر دولتی و سازمانهای بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی تاکنون نتوانسته است نقطه تفاهم مشترکی را با غرب با عنوان ˈآزادی به مثابه توهین نیستˈ اتخاذ کنند.

دهقانی خاطر نشان کرد: آزادی باید در چارچوب احترام به حقوق دیگران و در محدوده عدم اهانت و نقص آزادیهای دیگران تعریف شود.

وی با اشاره به این که دست های پیدا و پنهان در دامن زدن به اختلافات بین طرفداران ادیان آسمانی ، آشکار شده است، تاکید کرد: اکنون در یازدهمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر، همچنان با رفتاری از سوی جناح غرب مواجهیم که به دنبال ایجاد دشمنی بین طرفداران ادیان آسمانی و بویژه بین مسلمانان و مسیحیان است.

وی یادآور شد: کوتاهی دولت آمریکا در برخورد با توهین به مقدسات اسلامی و عدم مقابله جدی با اهانت کنندگان اکنون به مرحله ای رسیده که حتی دولت فعلی آمریکا و مدافع صندلی ریاست در دوره آتی برای کسب رای و استمرار دوره آینده ریاست جمهوری را مورد هدف قرار داده است.

دهقانی با بیان این که غرب، با ایجاد اختلاف بین طرفداران ادیان الهی و ایجاد فضای دو قطبی و روش های افراطی و خشونت بار طرفداران نظامی گری، به دنبال قدرت از دست رفته خود است ،گفت: دولت فعلی درآمریکا با نداشتن درک صحیح از این وضعیت و عدم مقابله جدی با توهین کنندگان و بازگذاشتن دست آنها ،زمینه از دست دادن قدرت و کنار گذاشتن خود را فراهم کرده است.

وی گفت: متاسفانه غرب و دولتمردان آمریکایی هنوز از درک این واقعیت ناتوان هستند که عدم مقابله جدی با این جریان و اینگونه اقدامات چقدر به منافع دراز مدت غرب در منطقه و در بین کشورهای اسلامی ضربه وارد خواهد کرد.

به دنبال انتشار بخش هایی از فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) به کارگردانی ˈ سام باسیلˈ که در آمریکا ساخته شده است، موج گسترده ای از اعتراض و راهپیمایی های ضد آمریکایی جهان اسلام را فرا گرفته است.

اعتراض های ضد آمریکایی ابتدا درˈ قاهرهˈ با حمله به سفارت آمریکا آغاز و سپس در لیبی، سفیر و سه دیپلمات دیگر این کشور کشته شدند.

مسلمانان خشمگین روز جمعه نیز به دنبال برگزاری نماز جمعه در کشورهای مختلف اسلامی ، به سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک آمریکا در چندین کشور حمله کردند.

ایران، لبنان، لیبی، مصر، سودان، یمن، کویت، نیجریه و مغرب نیز در روز جمعه شاهد اعتراض های ضد امریکایی گسترده بود.
کد مطلب: 7178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *