۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰

قاضی دادگاه «طارق الهاشمی» به ترور تهدید شد

یکی از قضات دادگاه کیفری معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که بارها خود و خانواده‌اش، به طور مستقیم و غیرمستقیم به ترور تهدید شده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عراق القانون»، یکی از قضات دادگاه «طارق الهاشمی» معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که به قتل تهدید شده است.

قاضی «هاشمی الخفاجی» رئیس دادگاه هاشمی تاکید کرد که بارها، به قتل تهدید شده است، به همین دلیل به «مدحت المحمود» رئیس شورای عالی قضاوت عراق درخواست داده تا به دادگاهی دیگر منتقل شود.

خفاجی رئیس هیئت نخست امور کیفری در دادگاه کیفری مرکزی عراق بود و ریاست تمامی جلسات دادگاه‌های معاون اول فراری رئیس‌جمهور کشورش را برعهده داشت.

یک کمیته شامل ۹ قاضی، از جمله ۴ قاضی از استان کرکوک مسئول تحقیق درباره پرونده هاشمی بودند که چندی پیش طی حکمی به طور غیابی او و دامادش را به جرم دخالت در حملات تروریستی عراق، به اعدام محکوم کردند.

یک منبع آگاه در شورای عالی قضاوت عراق تاکید کرد که این شورا با درخواست خفاجی برای انتقال به یک دادگاه دیگر موافقت کرده است زیرا او و خانواده‌اش بارها، مستقیم و غیرمستقیم به قتل تهدید شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این قاضی عراقی در متن نامه خود به شورای عالی قضاوت عراق علاوه بر آنکه خواسته است، فعالیت خود را در یک دادگاه دیگر از سر بگیرد، درخواست مرخصی ۳ ماهه را نیز ارائه کرده و هدف از آن را رسیدگی به اوضاع خانواده‌اش اعلام کرده است.
کد مطلب: 7197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *