۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۴
بانک مرکزي:

ارز لازم براي ورود کالاهاي اساسي همچنان پرداخت مي شود

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیرو انتشار اخباری مبنی بر توقف پرداخت ارز برای ورود کالا اعلام کرد : همچنان ارز لازم برای ورود کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز کشور که براساس اوراق ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در گروههای کالایی اول و دوم قرار گرفته‌اند ، به نرخ مرجع تأمین می شود.
بانک مرکزی افزوده است : این موضوع در بخشنامه‌ها و دستور‌العمل‌های صادره به نظام بانکی کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته ‌است.
به بانکهای عامل تکلیف شده است ارز تخصیص یافته به نرخ مرجع جهت ورود کالاهای اساسی و ضروری، صرفاً جهت ورود کالاهای مزبور اختصاص یابد و از مصرف ارز با نرخ مرجع جهت سایر مصارف خودداری شود که این مهم در حوزه نظارتی بانک در بازرسی‌های دوره‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
درخصوص حسابهای ارزی اشخاص نیز لازم به یادآوری است بانک مرکزی براساس بند (۵) قسمت  ج از بخش سوم مجموعه مقررات ارزی (خدمات ارزی و سایر مبادلات ارزی بین‌المللی) بانکهای عامل را موظف کرده ‌است درصورت تقاضای برداشت از حساب‌های ارزی مفتوحه، به شرطی که قبلاً منابع حساب مورد بحث به صورت اسکناس (فیزیکی) تأمین شده ‌باشد برای پرداخت عین ارز ارائه شده به مشتریان اقدام کنند.
سود متعلق به حسابهای مورد نظر نیز متناسب با بازدهی بکارگیری منابع مزبور در بانک های عامل بصورت ارزی قابل پرداخت است.
کد مطلب: 7287
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *