۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴

"شصت‌و ششمين جلسه مجمع عمومي سازمان ملل پايان يافت"

رئيس شصت و ششمين جلسه مجمع عمومي سازمان ملل در بيانيه پاياني اين جلسه گفت، مجمع عمومي "با قدرت، فعال و پاسخگو" در مقابل چالش‌هايي كه جهان طي يك سال گذشته با آنها روبه‌رو بوده در موضع خود ايستاده و پافشاري كرده است.
 به نقل از خبرگزاري شينهوا، "نصير عبدالعزيز الناصر"، رئيس شصت و ششمين جلسه مجمع عمومي سازمان ملل در بيانيه پاياني اين جلسه گفت: تاثير بحران جهاني اقتصاد، جامعه بين‌الملل را طي يك سال گذشته در چالشي مهم فرو برده است. جهان همچنين با ناآرامي‌هاي جدي و درگيري‌هايي روبه‌رو بود كه در بسياري از موارد اين كشمكش‌ها به صلح بدل شد. با وجود آنكه سال گذشته با اميدها و نااميدي‌ها و كشمكش‌ها و فرصت‌هايي روبه‌رو بوديم، اما مجمع عمومي سازمان ملل موفق شد تا در مقابل تمام اين سختي‌ها و كشمكش‌ها با قدرت، پويا و پاسخگو قد علم كند و سر بلند باشد.

رئيس شصت و ششمين جلسه مجمع عمومي سازمان ملل افزود: درگير و دار همين كشمكش‌ها، همكاري‌هاي جديدي شكل گرفت‌، تعهدات سياسي مجددا مطرح شدند و ما با اجماع نظرها،‌ فعاليت‌ها و اقدامات درخور توجهي مواجه شديم تا امروز بتوانيم در مورد آنها تصميم بگيريم و نظر خود را مطرح كنيم.

شصت و ششمين جلسه مجمع عمومي سازمان ملل سپتامبر سال گذشته به رياست نصير عبدالعزيز ناصر و بر چهار محور شكل گرفت. اين چهار محور برقراري صلح در مناطق مورد مناقشه، ايجاد اصلاحات سازمان ملل، جلوگيري از وقوع بلاياي طبيعي و توسعه پايدار را شامل مي‌شوند.

اين در حاليست كه شصت و هفتمين جلسه مجمع عمومي سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) برگزار مي‌شود و رياست آن را "ووك يرميك" از صربستان بر عهده دارد.

رئيس شصت و ششمين جلسه مجمع عمومي به دستاوردهاي مهمي چون منع گسترش تسليحات، امنيت بين‌الملل، عمليات حافظان صلح، مقابله با قاچاق مواد مخدر و وقوع جرايم، مقابله با تروريسم و جلوگيري و كنترل بيماري‌هاي غيرواگير اشاره كرد و افزود: امروز ما به اين مساله نياز داريم تا اقدامات سازمان ملل بيش از گذشته قانوني و جهاني شوند تا به اين وسيله بتوانيم به انجام مذاكرات با جوامع مختلف و برقراري بيشتر صلح بپردازيم. دستاوردهاي شصت و ششمين جلسه مجمع عمومي بسيار درخور توجه است.

بان كي مون، دبيركل سازمان ملل نيز با قدرداني از تلاش‌ها و اقدامات نصير عبدالعزيز ناصر، اقدامات بيشتر براي دستيابي به اهداف توسعه هزاره تا مدت مقرر و تعيين شده را در سال ۲۰۱۵ ميلادي خواستار شد و اعلام كرد كه بايد تلاش‌ها براي تقويت حقوق بشر، صلح و تاثير آنها در جهان بيشتر شود.

وي همچنين با اشاره به روز جهاني شادماني (۲۱ مارس) به جلسه جديد مجمع عمومي تاكيد كرد تا به "واقعيت" بيشتر توجه شود.
کد مطلب: 7353
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *