۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
کواکبیان در دیدار با سفیر زیمبابوه خواستار شد

اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین‌المللی با رایزنی ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد و سازمانهای بین‌المللی می‌تواند به اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین‌المللی منجر شود.
اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین‌المللی با رایزنی ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد و سازمانهای بین‌المللی می‌تواند به اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین‌المللی منجر شود.
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ نیکلاس دلامینی گیتی سفیر زیمبابوه در تهران بعدازظهر روز یکشنبه (5شهریورماه) با مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه دیدار و گفت‌وگو کرد. کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت میان دو کشور گفت: سابقه طولانی ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه پشتوانه محکمی برای توسعه مناسبات فیمابین می‌باشد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در همین راستا افزود:تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در مجلس شورای اسلامی نشان از آمادگی مجلس شورای اسلامی در جهت ارتقای سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و روابط پارلمانی فی مابین می‌باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مواضع مشترک دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد: رایزنی و گفت‌وگوهای مستمر میان مقامات ایران و زیمبابوه در جنبش عدم تعهد و سازمانهای بین‌المللی می‌تواند به اتخاذ تصمیمات واحد در مجامع بین‌المللی منجر شود. رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه، تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی در بخشهای کشاورزی و معادن در راستای منافع دو ملت دانست و افزود: بسترهای فراوانی در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در ایران و زیمبابوه وجود دارد که باید  با رفع موانع موجود و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقدام کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور رابرت موگابه در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران گفت: دو سفر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری ایشان به حراره، نشان دهنده عزم و اراده مقامات جمهوری اسلامی ایران  در جهت توسعه و گسترش مراودات دوستانه از ابتدای انقلاب اسلامی ایران با زیمبابوه می‌باشد.
براساس این گزارش نیکلاس دلامینی گیتی سفیر زیمبابوه روابط میان دو کشور را روابطی پایدار و دوستانه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دمکراتیک و طرفدار ملت‌های ظلم ستیز و مظلوم در آفریقا بویژه در زیمبابوه شناخته می‌شود.
سفیر زیمبابوه افزود: مقامات سیاسی و پارلمانی زیمبابوه بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی تأکید ویژه‌ای دارند.
نیکلاس دلامینی گیتی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز ناخرسندی از حجم کم مراودات اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور تصریح کرد: ارتقای سطح مراودات تجاری میان زیمبابوه و ایران موجب شناخت بیش از پیش دو ملت از یکدیگر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود می‌شود. لازم بذکر است در این دیدار آقایان یوناتن بت‌‌کلیا نماینده آشوریان و بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر و از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در مجلس شورای اسلامی با بیان نقطه نظرات خود بر توسعه مناسبات با زیمبابوه و رفع موانع اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، رفت و آمدهای پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کردند.
کد مطلب: 73725
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *