۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۱
کواکبیان در جمع اعضای کمیته روابط خارجی مجلس زیمبابوه تاکید کرد:

سخنان ترامپ فاقد عقلانیت سیاسی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه "دیپلماسی پارلمانی" را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است.
سخنان ترامپ فاقد عقلانیت سیاسی است
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه "دیپلماسی پارلمانی" را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است.
به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان؛ رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه که در رأس هیأتی از اعضا این گروه دوستی پارلمانی به "هراره" پایتخت زیمبابوه سفر کرده است با "پاردازا" رئیس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه و ایران و رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان زیمبابوه دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین گزارش کواکبیان در جمع اعضای کمیته روابط خارجی مجلس زیمبابوه با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی ایران و استقلال زیمبابو، گفت:  از ابتدای  برقراری ارتباطات سیاسی روابطی حسنه و صمیمانه میان دو کشور برقرار بوده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شواری اسلامی افزود: سفرهای مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری و دیگر روسای جمهوری اسلامی ایران به زیمبابوه نشاندهنده علاقمندی مقامات ایران و زیمبابوه به توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی،اقتصادی و فرهنگی است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه "دیپلماسی پارلمانی" را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و تصریح کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می‌توانند به تسهیل و رفع موانع بر سر راه همکاری‌های  فیمابین کمک فراوانی نکنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مواضع زیمبابوه در موضوع انرژی صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، افزود: مواضع نزدیک دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در قضیه مردم مظلوم فلسطین و تأثیرگذاری در دو منطقه آسیا و آفریقا می‌تواند به اتخاذ تصمیمات مشترک در مجامع و سازمان‌های بین المللی منجر شود.
کواکبیان در بخش دیگری افزود: قدرت‌های سلطه‌گر همواره برخلاف منافع ملت‌ها تصمیم گرفته و مخالف تصمیم‌گیری و استقلال کشورها بدست ملت‌ها هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  در پایان با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد:  سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است
در ادامه این دیدار پاردازا رئیس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس زیمبابوه با قدردانی از حضور هیأت پارلمانی کشورمان در هراره گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه و جهان محسوب میشود و دولت و مردم زیمبابوه هیچگاه حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به رفع تبعیض و استعمار و حمایت از مظلومان جهان به ویژه مردم زیمبابوه را فراموش نخواهد کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه و ایران بر گسترش همکاری‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کرد و افزود: مجالس زیمبابوه و ایران می‌توانند در ارتقاء سطح مناسبات و تقویت همکاری‌ها در بخش‌های مختلف کمک فراوانی کنند.
همچنین رئیس کمیته روابط خارجی مجلس زیمبابوه، همکاری‌های جنوب جنوب را فرصتی برای توسعه مراودات میان کشورهای در حال توسعه و مستقل جهان دانست و افزود: بسترهای فراوانی برای سرمایه گذاری های مشترک در عرصه‌های کشاورزی، بهداشت، بانک و توریسم در زیمبابوه وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.
وی در بخش دیگری افزود: استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است و زیمبابوه قویأ از توافقنامه برجام به عنوان یک معاهده بین المللی حمایت می کند.
در این دیدار عزت الله یوسفیان ملا، احد آزادیخواه و هدایت الله خادمی نمایندگان مردم آمل، ملایر و ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی  و عضو گروه دوستی پارلمانی کشورمان در بیاناتی جداگانه دیدگاه‌های خود درخصوص راه‌های گسترش مراودات، رفع موانع بانکی و بررسی فرصت‌های همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری فیمابین مطرح کردند.
 
کد مطلب: 74274
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *