۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۶

هند در مرز خود با چین واحدهای زرهی مستقر می کند

در پی اقدام چین نسبت به احداث تاسیسات زیربنایی نظامی در مرز خود با هند؛ دهلی نو را به فکر استقرار تیپ های زرهی شامل واحدهای توپخانه و تانک در مرزهای شمالی وشمال شرقی خود انداخته است.
 به گزارش ایرنا نیروی زمینی هند همچنین در نظر دارد که تعداد سربازان خود را در این منطقه به میزان یک صد هزار نفر از طریق تشکیل یک سپاه ضربت کوهستان افزایش دهد.

خبرگزاری ˈپی تی آیˈ هند به نقل از منابع نیروی زمینی این کشور دردهلی نو، گزارش داد که هند در صدد تشکیل تیپ های زرهی مجهز به تانک های روسی و نفربرهای رزمی در ˈلداخˈ و شمال شرقی این کشور به منظور افزایش توان رزمی خود در این منطقه می باشد.

براساس این گزارش، نیروی زمینی هند همچنین خواهان استقرار دو تیپ زرهی مستقل در ایالت اوتارکند و لداخ و استقرار ۱۰ هزار نفر سرباز دیگر در جزایر آندمان و نیکوبار به منظور بخشی از برنامه این نیرو برای تقویت توان رزمی خود در آنجا باشد.

نیروی زمینی هند از قبل یک تیپ قادر به انجام عملیات رزمی هم در دریا و هم در خشکی را در جزایر آندمان و نیکوبار مستقر کرده بود.

این برنامه نیروی زمینی هند برای تقویت توان رزمی خود دراین منطقه همچنین شامل احداث باندهای جدید برای فرود و پرواز هواپیماها وبالگردها در مناطق دوردست در اطراف مرز چین می شود.

هند، بدنبال اقدام چین به احداث تاسیسات زیربنایی عمده در خاک خود، اقدامات متعددی را از قبیل احداث جاده های راهبردی در طول مرز با چین، استقرار موشک های کروز مافوق صوت برهموس در ایالت آروناچل پرادش و استقرار جنگنده های سوخوی ۳۰ ام.کی.آی. در ایالت آسام به منظور افزایش توانایی خود در طول مرز با چین انجام می دهد.

هند همچنین بازسازی فرودگاه های قدیمی خود را در لداخ و شمال شرقی برای عملیات هواپیماهای هم ترابری و هم جنگی از آنجا آغاز کرده است.
کد مطلب: 7479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *