۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۸

سازمان ملل اینده گفتگوهای تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را ناامید کننده دانست

سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به جلسه روز دوشنبه شورای امنیت برای بررسی اخرین تحولات سرزمین های اشغالی گفت: عدم پیشرفت در مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسرائیل راه حل ˈدو طرف ˈ را برای پایان دادن به بحران زیر سوال برده و چشم اندازی ناامید کننده ای به وجود اورده است.
به گزارش ایرنا مارتین نیسرکی با اشاره به گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در سرزمین های اشغالی تصریح کرد بحران مالی تشکیلات خودگردان و محاصره کرانه باختری و نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به وخامت هر چه بیشتر اوضاع سرزمین های اشغالی و زندگی فلسطینی ها انجامیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که بزودی با برگزاری نشست کمیته چهارجانبه، پیشرفتی در این زمینه صورت گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه برای بررسی اخرین تحولات خاورمیانه و سرزمین های اشغالی فلسطین تشکیل جلسه داد که در این جلسه نماینده سازمان ملل در سرزمین های اشغالی گزارشی درباره اخرین تحولات در باریکه غزه و کرانه باختری و روند گفتگوهای سازش ارائه داد.

در این جلسه ۱۵ عضو شورای امنیت اخرین تحولات را در زمینه روند گفتگو ها میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مارتین نیسرکی همچنین در ادامه از انتقال اخرین گروه عناصر گروهک تروریستی منافقین از کمپ اشرف به اردوگاه ˈازادیˈ استقبال کرد و گفت: تنها عده کمی از این افراد بطور موقت در کمپ اشرف مانده اند.

وی افزود این کمپ بزودی و برای همیشه بسته خواهد شد.

مارتین نیسرکی همچنین گزارشی از سفر خاورمیانه ای اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه ارائه داد و گفت: وی از اردوگاه های اوارگان سوری در ترکیه بازدید و با بعضی از آنان گفتگو کرده است.

وی گفت : اخضر ابراهیمی مذاکرات جدی در دیدارهای خود در خاورمیانه داشته است و و تلاش می کند دیدگاه طرف های متخاصم در موضوع سوریه را به یکدیگر نزدیک کند.

اخضر ابراهیمی از مصر، سوریه و ترکیه دیدار کرده و با مقام های آن کشورها درباره بحران سوریه گفتگو کرده است.

قرار است اخضر ابراهیمی بزودی به نیویورک بازگردد و گزارشی از دیدارهای خود به اعضای شورای امنیت ارائه دهد.

پیش از اخضر ابراهیمی، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل، به عنوان نماینده ویژه این نهاد بین المللی در سوریه فعالیت کرد اما به دلیل کمک های برخی از کشورها از جمله آمریکا به گروههای مخالف و عدم پیشرفت در مذاکرات از مقام خود کناره گیری کرد.
کد مطلب: 7498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *