۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۰

یک دیپلمات صرب تبار به عنوان رییس جدید مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد

شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر روز سه شنبه به وقت محلی با حضور نمایندگان کشورهای عضو این نهاد بین المللی برگزار و ˈووک یرمیچ ˈ صرب تبار به عنوان رییس جدید مجمع عمومی سازمان ملل برای مدت یکسال انتخاب شد.
به گزارش ایرنا در مراسم افتتاح دوره جدید مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رئیس جدید دوره ای این مجمع و بان کی مون طی سخنانی بر اهمیت جایگاه سازمان ملل در حل بحران های جهانی تاکید کردند.

ووک یرمیچ که ریاست شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل را امروز رسما بر عهده گرفت طی سخنانی سوگند یاد کرد که در سمت جدید تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف سازمان ملل و خدمت به صلح جهانی به کار گیرد.

این دیپلمات صرب با تاکید بر اهمیت هماهنگی و همکاری اعضای شورای امنیت برای حل بحران های بین المللی و پیشبرد صلح در مناطق جنگزده جهان گفت: اماده همکاری کامل با اعضای مجمع عمومی و شورای امنیت برای تحقق اهداف سازمان ملل متحد هستم.

وی از اعضای سازمان ملل خواست که به تعهدات مالی خود در قبال این نهاد بین المللی عمل کرده و به این ترتیب به سازمان ملل در مقابل چالش های پیشرو یاری دهند.

ˈووک یرمیچˈ پیش از این سمت وزارت خارجه صربستان را بر عهده داشت.

در ادامه این جلسه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل انتخاب ووک یرمیچ را به ریاست دوره ای مجمع عمومی تبریک گفت.

دبیرکل سازمان ملل با ارزوی موفقیت برای رئیس دوره ای جدید مجمع عمومی سازمان ملل گفت: چالش های پیشروی سازمان ملل بزرگ بوده و باید اعضای این سازمان با جدیت با چالش ها روبرو شوند.

وی افزود: ما در دوره ای از مشکلات و بحران های بزرگ به سر می بریم در حالی که مشکلات زندگی انسان ها در حال افرایش بوده و بحران ها گسترش می باید،مسولیت سازمان ملل روز به روز سنگین تر می شود.

بان کی مون مساله سوریه و یافتن یک راه حل برای بحران ان کشور را از اولویت های شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل دانست و گفت: در مرحله کنونی سازمان ملل به همکاری و تعهد اعضای ان نیازمند است.

دوره گذشته مجمع عمومی سازمان ملل تحت ریاست ناصر عبدالعزیز ناصر دیپلمات قطری بود.

ریاست قطر بر این مجمع انتقادها و شایعات فراوانی در یک سال گذشته به دنبال اورد.

عبدالعزیز ناصر متهم به پیشبرد اهداف خاص قطر از کرسی ریاست مجمع عمومی سازمان ملل بویژه علیه سوریه بود.

گفته می شود وی مبالغ کلانی از جانب پادشاهی قطر به منظور فشار به سوریه و پیشبرد سیاست های خاص قطر در سازمان ملل به نمایندگی کشورهای مختلف و نهادهای سازمان ملل رشوه داده است.
کد مطلب: 7502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *