۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۲

افزایش تدابیر امنیتی در آستانه المپيك لندن

دولت انگلیس از استقرار هزار و ۲۰۰ سرباز بیشتر برای تامین امنیت بازیهای المپیک ۲۰۱۲ در لندن خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی الجزیره، دولت انگلیس اعلام کرد پس از آنکه پیمانکار امنیتی خصوصی برای بازیهای المپیک موسوم به G۴S نتوانست نیروهای لازم را برای تامین این بازیها فراهم کند، این کشور هزار و ۲۰۰ سرباز بیشتر را جایگزین می کند.

این تصمیم روز گذشته تنها سه روز پیش از برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۱۲ در لندن در جلسه کابینه ائتلافی به ریاست "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس گرفته شد.

شمار نیروهای اضافی امنیتی المپیک ۲۰۱۲ لندن به ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است که ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها جایگزین نیروهای شرکت G۴S می شوند.

سربازها، نیروهای امنیتی شرکتهای خصوصی و پلیس نیز مسئولیت برقراری امنیت بازیهای المپیک را برعهده خواهند داشت.

مسئله امنیتی موضوع داغ بازیهای المپیک است و در روزها و ماههای اخیر شاهد بازداشت افراد زیادی از جمله یک مظنون به عضویت در القاعده به اتهام نقض قوانین رفت و آمد به دهکده برگزاری المپیک ۲۰۱۲ در لندن بودیم.

به نوشته العربیه انگلیسی، مظنون ۲۴ ساله با بی اعتنایی به قوانین عبور و مرور به محل برگزاری بازیهای المپیک، پنج بار با قطار به این مکان رفته است.

این مظنون به شرکت در حملات تروریستی متعدد از جمله حملات گروه الشباب و سفر به افغانستان برای گذراندن دوره های آموزش فعالیتهای تروریستی اعتراف کرده است.

پلیس انگلیس همچنین ۱۵ تیر ماه پنج مرد و یک زن را به اتهام انجام فعالیت های تروریستی پیش از المپیک لندن بازداشت کرد و افراد بازداشت شده برای پاسخگویی به سوالات پلیس به جنوب شرق لندن منتقل شدند.

پلیس سه مظنون را در غرب و سه فرد دیگر را در منزل آنها در شرق لندن بازداشت کرد. افراد بازداشت شده ۱۸ تا ۳۰ ساله بودند.
کد مطلب: 751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *