۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۲
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد:

آتش نشانی در یک قدمی واگذاری به بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: هیچ‌گونه ممنوعیتی به لحاظ قانونی برای واگذاری بخش‌هایی از آتش‌نشانی به بخش خصوصی وجود ندارد.
آتش نشانی در یک قدمی واگذاری به بخش خصوصی

به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، موضوع واگذاری ایستگاه‌های آتش نشانی به بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین دستور کارهای‌ این هفته کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد بود که در این زمینه معاون خدمات شهری شهرداری از تجهیز ۱۴ ایستگاه جدید در سال آینده در صورت تصویب این لایحه توسط شورا خبر داد.

خلیل کاظمی ظهر امروز در نود و دومین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه ممنوعیتی به لحاظ قانونی برای واگذاری بخش‌هایی از آتش نشانی به بخش خصوصی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز در این‌باره گفت: سازمان آتش‌نشانی تا کنون مطالعات گسترده‌ای در سطح بین‌الملل برای بررسی این موضوع انجام داده است.

جعفری ادامه داد: کاهش بروکراسی اداری، ایجاد رقابت سالم، افزایش کارایی نیروها، صرفه‌جویی در هزینه و ارتقای کیفیت خدمات از مهم‌ترین نتایج این واگذاری به شمار می‌آید.

در این راستا اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند موضوع در جلسه‌ای مشترک با حضور تمام رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این کمیسیون وضعیت برون‌سپاری فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند و سازمان آتش نشانی بررسی شد که در این زمینه فاطمه غیور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا با بیان اینکه باید نسبت به رفع چالشهای برون سپاری سازمان ها توجه بیشتری شود، افزود: باید چگونگی فعالیت‌های برون سپاری سازمان‌ها و نیز درصد فعالیت آنها، مورد بررسی قرار گیرد.

نجفی، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با توضیح اینکه فعالیت این سازمان در دو بخش صنعتی و اجرایی خلاصه می‌شود، افزود: در حال حاضر هر دو این فعالیت‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های اجرایی بحث تفکیک از مبداء به بخش خصوصی واگذار شده است تصریح کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن فعالیت‌ها، تنها در ۲ سال اول، مدیریت به صورت عمومی انجام، و پس از رسیدن به تعادل به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون با این شیوه ۳۵ نوع فعالیت به بخش خصوصی واگذار شده است.

نجفی در ادامه از واگذاری طرح مکانیزه جمع‌آوری زباله و نخاله، خدمات مرتبط با محل دفن زباله‌ها و بحث و واگذاری تعمیرات ماشین‌آلات به بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: با واگذاری این طرح‌ها، فعالیت‌ها از حالت زیانده خارج شده و روند مثبتی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های برون‌سپاری در سه دسته اداری، ستادی و پشتیبانی، صنعتی و اجرایی صورت می‌گیرد، بیان کرد: در بخش صنعتی هر فعالیت در ابتدا با برون‌سپاری شروع و بعداز توسعه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اداری و ستادی جنس فعالیت‌ها به‌گونه‌ای است که امکان واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر مجموع نیروهای غیرکارشناسی مشغول به کار در حوزه ستادی ۱۸۰ نفر و کل نیروهای شاغل در سازمان پسماند ۸۱۰ نفر هستند.

کد مطلب: 753
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *