۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۹

تابش: كميته مشترك دولت و مجلس نمي‌تواند قوانين را اصلاح كنند

با آغاز جلسه علني مجلس پس از جلسه غير علني، نماينده مردم اردكان دراخطاري تصميمات اخير كميته مشترك دولت و مجلس را موجب عبور آبرومندانه و حفظ شان جمهوري اسلامي از مشكلات اقتصادي جاري كشور ارزيابي كرد.
 محمدرضا تابش با استناد به اصل ۵۳ قانون اساسي خطاب به لاريجاني گفت: كميته مشترك با تدبير شما و رييس‌جمهور تشكيل شد و اخيرا نيز تمهيدات خوبي انديشيده است كه منجر به عبور آبرومندانه با رعايت شان جمهوري اسلامي از مشكلات اقتصادي مي‌شود اما آقايان در جلسه غيرعلني به صراحت گفتند كه برخي قوانين موجب تنگناهايي در حوزه اقتصادي شده است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس متذكر شد: كميته مشترك دولت و مجلس نمي‌تواند قوانين را اصلاح كنند بنابراين دولت بايد در قالب لايحه‌اي، مشكلات مطرح شده در جلسه غيرعلني را به تفكيك به مجلس اعلام كند تا مجلس پس از بررسي مشكلات، اصلاحات لازم را در قالب تصويب قوانين انجام دهد.

وي تاكيد كرد: ‌بر اساس اصول مختلف قانون اساسي بايد پرهيز از سلطه بيگانگان بر اقتصاد كشور و همچنين تمركز حساب‌ها در خزانه‌ي كل مبناي كار مسئولان اجرايي قرار گيرد.

تابش افزود: افزايش توليد دامي، صنعتي، كشاورزي بايد مبناي كار قرار گيرد، پرداخت وام به بخش كشاورزي در سال گذشته ۹/۷ درصد بود كه اين عدد در سال جاري به ۶/۳ درصد كاهش يافته است.

لاريجاني در پاسخ به اخطار تابش گفت: مطالب دوستان در جلسه غيرعلني مشاوره به نمايندگان بوده است و اگر قرار بر اصلاحي باشد بايد از طريق مجلس انجام شود.
کد مطلب: 7536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *